onsdag 11 april 2012

Sol och hagel

Solen fortsatte skina i dag och det var lite varmare men såg nyss lokala väderrapporten och det ska bli kallare!  Vi hade hagel på eftermiddagen!! Knoddan och jag gick till posten vid lokala affärerna och vi gav också en kasse med lite till charityshopen. De verkar inte få så mycket så hälften som hängde där inne var från oss!! Det var skönt komma ut lite.

Resten av dagen var inte så händelserik vi lekte, plockade och städade lite. På fredag ska vi ju till adoptionspartyt ska bli kul. På lördagen kommer Knoddans syster och bror med deras adoptivföräldrar förbi och hälsar på. Det är lite läskigt tycker jag. De har inte varit hos den familjen så länge och de är äldre sex och sju tror jag. De har frågat mycket om Knoddan och de träffade ju henne när hon var liten i fosterhemmen. Systern har t om med en docka hon gett Knoddans namn till så jag förstår de saknar henne. Stackars barn egentligen vad jobbigt det måste vara och att sedan bli adopterade vid högre ålder. Vi hoppas i alla fall det blir bra och kul att ses. Jag tror Knoddan inte förstår utan ser det som kompisar som kommer. De bor längre ner i landet så vi kommer nog inte ses så ofta men det är nog viktigt det finns en kontakt där.

I går beställde vi en liten överraskining till Knoddan nämligen biljeter till In the night garden live! Det kommer hon att gilla då hon är kär i Iggle Piggle eller Eddie som hon kallar honom. Det är inte förrän i augusti och i Manchester så vi fundrar på sova på hotell då det blir lite sent och långt åka tåg hem samma dag. Jag vet inte om jag ser framemot det men jag vill ju Knoddan ska få lite kul och tack och lov är det inte mer än en timmes föreställning!! Man kunde även träffa figurerna "privat" men för en tre minuter träff tar de 15 pund! Inte klokt det får räcka med showen.


The Shows

Inga kommentarer: