måndag 13 september 2010

Det blev lax....



I dag begav jag mig tidigt till stan. De flesta affärer öppnar vid 8.30-9.00 men sedan stänger de tidigt efter halv sju på kvällen är stan halvdöd! Så bussen in till stan tar väl ca 20 minuter och så är man i Hull City Center! Jag gick dock av vid gamla stan som ligger strax innan city center, där finns även domstolen och en hel del kontor samt museer kvarteret där alla (många gratis) museer finns. Mitt ärende dit var varken brott eller kultur nej, jag skulle till det lilla postkontoret dit jag ofta går då köerna är kortare än på andra posten i stan. Två paket åkte iväg till Sverige, här är portot så mycket billigare vilket uppskattas säkert av syster Bea och Lilltrollet Jack som denna gång är mottagarna!
Sedan vandrade jag ner mot city center via Whitefriargate, kollade i lite affärer men köpte inte nåt. Dagen bjöd åter på sol och värme så en skön promenad. Mitt mål blev tesco där jag skulle inhandla lite mat maken jobbar sent pass, så jag kan äta vad jag vill och då maken icke gillar fisk  blev det just det! Idag blir det ungsbakad lax och couscousfylld paprika som även den bakas i ugnen med lite getost på.....väldigt gott!!

Buss Nr 42 på hållplats 31 tog mig hem idag!



Tänkte skicka till syster men det gick ju inte så får nog äta upp det själv!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev laxen god eller? Couscousfylld paprika i ugn lät gott. Hur gör man det? Recept tack!

/M/Trånkan

Malin sa...

Instämmer, vill ha receptet - det låter mums!