tisdag 28 september 2010

Inte en vecka men en timme.

Ja ha, det blev inte att vänta en vecka till utan endast en timmes väntan! Vår Janice ringde för att meddela att till hennes förvåning vill de inte ha oss! Det är luddiga och minst sagt udda anledningarna var t ex detta med bilen men även att jag, er Sophie, har ett gammalt huvud på en ung kropp??? Förklara det snälla, vad kan de mena?!? Sedan var jag "bossy" mot Norman och visade inget intresse för DVDn eller bilderna när jag sa att vi inte behöver se en bild för att adoptera ett barn. Måste kanske ha tolk med mig nästa gång så de (miss)tolkar mig rätt???! De ansåg vi hade gammeldags familjevärderingar mm ja listan kan tydligen bli lång!

Jag finner detta nästan skrattretande då de visste allt och då menar jag ALLT om oss redan, att vi inte har bil, vår ålder ja allt! Sedan frågade de om vi ville behålla bilderna samt att de inte kunde ge något svar förrän tidigast nästa onsdag! Men de hade tydligen båda två känt det var mer negativt denna gång så de bestämde sig i bilen utan samtal med sin chef....ok då, your loss!! Janice var förvånad och anser de har fel och har sagt vi är toppen och att vi ska inte ge upp. Känns så klart jobbigt speciellt när Norman tog det hårt och till och med grät men VÅR Knodda finns där ute och väntar på oss!!

2 kommentarer:

Fia S sa...

Fia här, från Facebook... Sitter här natten till lördag och läser din blogg, som känns som en GÅVA i höstrusket! Utan Johan (lillebror) hade den gått mig förbi...

Jag fick inga barn i det här livet, men i nästa ska jag ha 4 pojkar! När jag efter mycket om och men kommit över barnlösheten fattade jag vad det innebär på äldre dar (jag är 58): jag får inga barnbarn... Alla i min ålder pratar om barnbarnen!

Jag har goda vänner som adopterat barn, så jag har lite insikt i hur förbannat struligt det kan vara. En väninnan fick avslag då man ansåg att hon var för tjock och inte skulle orka med en bebis. Det hindret tog hon och maken sig förbi... Nästa stopp var att makens urinprov visade på äggvita! Ja, det är sant... Men till sist fick de hem den ljuvliga flickan från Vietnam!

Jag önskar er ALL LYCKA! KRAMAR!

Sophie sa...

Stort tack Fia för ditt fina inlägg! Stor kram till dig och åter tack för att du läser min blogg det betyder mycket att du gör det, du gör mig glad!! Din vän Sophie