söndag 26 september 2010

Söndagens dikt.

I dag har jag åter varit på Ebay och lagt upp en massa dels för mig men även för Norman. Det är dock lättare att köpa än sälja! Speciellt nu när Knoddan känns nära men nu vill jag sälja så jag får in lite kosing att spendera på Knoddan! I övermorgon får vi åter besök av Knoddans adoptionteam, känns lite jobbigt vi ska ju få se bilder och DVD. Som jag nämt tidigare hoppas jag att det blir denna Knodda känns ju grymt få se en liten rulta och sedan höra "Nej vi tar en annan familj". Men jag vet inte hur det fungerar....vi får se och jag kommer givetvis hålla er underrättade! Så idag när tankarna inte riktigt vill samla sig bjuder jag på en liten dikt jag hittat.


Jag önskar dig


 Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

 Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.
 Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.

Inga kommentarer: