onsdag 29 september 2010

En massa skitsnack!

I dag blir det inte mycket gjort för sedan i går natt har jag "dålig mage". Vet inte om jag ätit något olämpligt men jag har suttit på tronen en hel del. Gårdagens chockartade besked har väl lagt sig och vi är mest förvånade över deras skäl. Men livet går vidare...
En sak vi dock fann märklig var när en av tanterna vill gå på toa valde gå till den på övervåning. Så klart  man inte behöver gå på lilla gästtoan här nere.  När de var här förra gången fick vi känslan de inte gillade vårt hus och inte det rum vi planerar ha som barnkammare. Vi har lite begränsat med utrymme så vi har planerat att det sk boxroom ska bli barnrum inget ovanligt alls här då många har just ett barn i dessa rum. Kanske inte det största rummet men å andra sdan så är det ett engelskt hus så inget rum är särskilt stort!!

I alla fall,  tanten gick på toan och senare innan de skulle visa DVDn gick jag på toa, då märkte jag att dörren till boxroom var öppen. Det förvånade mig verkligen då vi inte lämnar den öppen då vi inte vill att katterna ska gå in där. Sedan om man öppnar dörren kan man göra det tyst men att stänga den måste man "dra" i den då dörren inte stängs så lätt dvs det hörs när man stänger men inte när man öppnar! Så jag tror att då de inte var så nöjda med det rummet förra gången så tror jag att hon gått upp och kollat om vi fixat till det vilket vi inte gjort än. Det kommer gå fort fixa det till ett litet mysigt barnrum men jag har dragit på det då jag tycker det känns konstigt att ha ett rum som bara står och väntar.
Jag pratade med Norman om detta och han sa det var konstigt då vi båda är så noggranna med stänga just den dörren.....ja ja, jag vet inte men underligt är det!!

Jag pratade även om detta rum med med Janice igår innan de kom, att vi funnit att de inte var glad över  att det var det rummet vi tänkt ha för barnet. Hon sa att de visste de om då det står, som så mycket annat, i vår rapport. Sedan menade hon att det de endast ska se att det finns ett rum som kan bli barnkammare alltså det finns plats! Inte ha någon åsikt om det är stort eller litet eller fult etc!!

Allt jag kan hoppas nu är att i alla fall jag smittat ner tanterna med min magsjuka, speciellt hon som gick på toa för hade hon valt gästtoan hade hon varit säker då jag inte "suttit" där utan just på toan på övervåningen!!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja Sophie, hoppas tanten sitter hemma på sin "tron" och skiter inälvorna ur sig! ;) Läskigt att hon verkar ha smygkikat i ert "boxroom" - de kunde ju ha frågat istället om de ville se det! Tycker synd om den lilla flickan som inte verkar ha världens bästa team, om man säger så :/
Tänkte också på det du sa om att det känns konstigt att ha ett rum som står o väntar - jag förstår det, men samtidigt är det ju så även under en "vanlig" graviditet, att man förbereder en massa och samtidigt oroar sig om det skulle hända något hemskt och rummet, leksakerna, kläderna etc. skulle bli över. Man får försöka att inte tänka så. Kram

Sophie sa...

Tack Malin för din kommentar. Vi ska ta tag i boxrummet tänkte vi gör det till ett gästrum först. Kram