torsdag 16 september 2010

Vänta och vänta....


Som jag tidigare berättat väntar vi på nyheter om det blir VI och om det blir HON! Men denna vänta är jobbig som ni kan förstå men man får lägga den långt bort i tanken för om det inte blir denna knoddan blir det ju en annan, låter ju lite kallt men så är det. Jag har märkt att andra upplever det som vi väntat i "evigheter" men väntan för oss har ju varit fylld av besök, studiedagar samt många många samtal med/om oss, om livet och vad vi kan förvänta oss mm. Som vid en graviditet är tiden viktigt att vänja sig med de förändringar som ska komma. Jag känner att tiden bara är bra då jag även "översätter" den information jag får på engelska till mitt svenska synsätt.

Språket är dock inget problem varken för mig att tala eller för dem att förstå. Jag skämtar ofta med att "well I am Swedish" när jag kommer med en något utlägg, så nu verkar de tror att det som jag säger, tycker och tror "is the Swedish way" och det är väl inte helt fel, varför inte i dessa tider rösta på mig??

Ja, väntan då, den som jag försöker håll i schack. Det går bra men ibland som nu i måndagskväll kom en känsla av längtan över mig när jag satt och såg på TV. Jag ville bara ut köpa kläder och leksaker  med en gång! Men jag får spara det tills knoddan kommer eller när vi vet, när hon kommer. Men jag har en liten låda med lite jag "snubblat" på när jag varit i stan, för hittar jag något som passar vore det ju dumt att inte ta med det hem, eller hur?  Även när jag varit på stan har jag ju ett svenskt synsätt vad knoddan ska ha på sig och vad hon ska leka med.
Jag var på H&M här i Hull och kollade in lite på barnavdelningen men blev besviken då de verkar ha anpassat kläderna till den engelska marknaden. Det som känns väldigt svenskt var inte där! Blir nog att använda syster som importör av lite härliga svenska barnkläder!

Här står det ofta i barnkläderna, då de använder mycket konstmaterial, KEEP AWAY FROM FIRE!! Vilket gör ju en lite rädd, klart man håller sitt barn ifrån eld men även från konstmaterial! Nej, knoddan kommer vara klädd i härliga (gärna svenska kläder i) naturmaterial!

Inga kommentarer: