söndag 23 oktober 2011

Allt på en gång!

Jag nämde ju att jag i fredags kom i väg till stan och det blev lite julklappar. Det är inte ofta nu för tiden jag kan shoppa solo. En av anledningar är att bussarna här har så lite plats för banrvagnar ofta vill de man viker ihop vagnen och tar barn/baby på armen! Många gånger har jag sett mammor kämpa med det och ha en liten en på armen inte klokt tycker jag! Numera får man även dela plats med gamlingar som sitter med sin dramaten på barnvagnsplatsen. Här har de enormt stora och de tar stor plats, jag tror de använder den som rullator då de ofta har fyra hjul och är som sagt STORA. Det är himla irriterande att man inte kommer med bussen för där sitter gamligar med sin mega dramaten!!!

När jag var i stan var det fullt pådrag med Halloweensaker med julpynt bredvid!! Inte klokt!!! Tycker nog att julen betyder mer än Halloween men att börja redan i otober känns bara fel! Här börjar man gärna slänga upp grannen i slutet av november och folk hänger ut ofta ful dekorationer på huset. Sedan låter man de hänga i väder och vind och se för taskiga ut. Sett många urpysta smutsiga tomtar fladdra i vårvinden!!

Inga kommentarer: