fredag 21 oktober 2011

Fredag!

I morse pep jag iväg till stan,  maken börjar sina nattskift i kväll så han kunde passa Knoddan. Hade liten lista med sådant jag skulle köpa blev dock så klart lite mera bland annat lite julklappar. Hittade även toasäten till Knoddan sådana man sätter på toan så en liten rumpa kan sitta bekvämt där med! Knoddan verkar föredra sitta på toan över pottan. Någon riktig potträning har jag inte satt igång men när tillfälle ges blir det toa alltså inte pottan.

Köpte också lite goda ostar samt den goda rödlöksmarmeladen M&S säljer, kommer du ihåg, syrran vår goda ostbricka och getosttartalertterna!! Mums är bara förnamnet!!!!!

Det är åter soligt i dag och lite sådär höst light!! Inte så kallt som i Sverige men klar höst. Jobbigt att veta vad man ska klä på sig ena stunden fryser man andra svettas man. Men i morse när jag väntade på bussen var det grått och ganska ruggit. Då ser jag en mamma med två barn på väg till skolan barnen bra klädda mamma fint klädd, såg ovanligt välklädd ut faktiskt. Snygg jacka gråa brallor snygg halsduk fin väska MEN barfota i platta remsandeler!!!! HUR tänker man här?? Eller tänker man inte?? Eller säger fötterna ..."du vi skiter i hösten och kör sommar vi fyser inte lika som resten av kroppen"!!

I går när vi gick till shopen var det kallare men vi såg en tjej vänta på bussen iklädd....tajts, linne, tunn bomullskofta och ballerinaskor!! Hallå bara för solen lyser är inte det lika med VÄRME!!




Typiskt Engelskt!?!?!?!?

Inga kommentarer: