måndag 31 oktober 2011

2åring, snuva, mardröm eller helgen som var!

På lördagen firade vi vår lilla Knodda så nu har vi en 2åring hemma vilket är underbart, så klart! På lördagen hade vi makens mellanson med sina döttrar hit. Tycker nog de andra kunde gjort en ansträngning och kommit men de hade olika anledningar som gjorde de inte kunde komma. Ok, jag antar folk prioterar olika!!! Knoddan gillar dock tjejerna skarpt de är trevliga och go den äldsta är 10 och den yngsta är tre. Så det blev trots allt födelsedagssång och tårtljusblåsning! Knoddan hade kul med sina brorsdöttrar vilket de faktiskt är!!

Knoddan var dock lite snuvig men det verkar inte vara så allvarligt och hon är redan bättre men det gjorde att hon sov lite dåligt. Men det värsta som hände denna helg var nog ändå det som hände igår natt.... När maken just gått i väg till sitt nattskift vid femtiden i går och jag skulle just bada Knoddan....Då går brandalarmet igång och då det är kopplat till elen ska man kunna stänga av den på själva dosan men det funkande inte!! Så där stod jag med en skrikande naken unge och ett alarm som  var så vansinigt högt jag trodde öron skulle ramla av!! Jag ringde maken som kom springade hem från busshållplastsen. Tydligen ska man dammsuga dosan, för damm kan utlösa alarmet men det brukar vi göra. Men efter han gjorde det slutade det och han gick till jobbet.

Så på kvällen var det tillbaka till  det vanliga jag testade ringa värdens reparationslinje men kom aldrig fram. Så när Knoddan lagt sig såg jag tv i sängen. Sedan vid elva somnade jag. Vid tio i två var jag på toa, Knoddan sov gott jag la mig igen och DÅ sätter brandalarmshelvetet igång igen!!!! Jag flyger ur sängen. Knoddan står i sin säng ser helt förvirrarad ut!! Jag testar dammsuga skiten men sedan springer Knoddan och jag ner och stänger in oss i vardagsrummet för att komma bort från ljudet. Jag ringde Norman som sa att han kommer hem vilket han gjorde. Jag ringde under tiden replinjen och kom fram de sa olika saker jag skulle göra men inget hjälpte skulle finnas knapp på dosan men de gick ju inte. Hon jag pratade med skulle då försöka ordna någon som skulle kunna komma ut. Men när Norman kom hem fick han enlgit replinjen dammsuga dosan då tystande den igen men satte igån efter någon minut. Men han kunde efter ett tag luska ut det fanns en knapp i proppskåpet som man kan stänga av "skiten" med vilket han gjorde. Så vid tjugo i tre kunde vi gå i säng Knoddan somande dock inte förrän klockan fem!!

I morse kom dock en elektriker som fixade nya dosar tydligen hade det blivit någon kortslutning. Han  har varit här förut och fixat. Han är jättetrevlig speciellt när han sa att den svenska accenten är väldigt snygg och IKEA har goda korvar!!!



Inga kommentarer: