torsdag 20 oktober 2011

Fryser....



I morse gick Knoddan och jag till den lokala charity shopen för att lämna lite saker och lite urväxta barn kläder. Det var vacker sol men klar blå himmel men det var riktigt kyligt! Vi gick iväg redan lite efter nio för när vi gick hem var det lite varmare...lite lite. Så nu måste man leta fram handskar mm. Knoddan kör redan vantar och mössa. Det är lite knepigt väder ena dagen ganska ok sedan som i morse kallt. Jag har märkt om man köper pojkkläder hittar man bättre kläder mer anpassade till väder och vind!! Jag köpte ett par stövlar som är för pojkar men de var precis vad jag ville ha lite allvädersstövlar men varmt foder att de är blåa spelar väl ingen roll?? Jag har börjat leta långkallingar till Knoddan samt inskaffat en overall tyvärr hittar jag ingen som jag är helt nöjd med. Men den jag köpte var helt ok och om det blir riktigt kallt så är det bra att ha.

Vi ska ju till Sverige nästa sommar men frågan är kan man köpa en vinteroverall under sommaren??

Inga kommentarer: