onsdag 12 oktober 2011

Härligt med vykort men mystiskt frimärke.....



ett härligt vykort från rara vännerna (The Devons) i morse. Nog önskar man hade unnat sig lite solsemester i år. Men gott höra att de haft en härlig och relaxande holiday. Blev lite förvånad över frimärket, inte för man samlar eller nåt! Men hur tänker Lanzarotes postkontor när man verkar klistra över frimärket...är motivet så fult eller innehåller det statshemlighter!?!?!?!

Tack i alla fall vänner för fin vykort med rara hälsningar!!!!

3 kommentarer:

FIAN sa...

Får mig att minnas när "exet" satt på Kumla och liknande... Varenda frimärke + skojiga klistermärken petades bort för kontroll. Kunde ju finnas nåt vitt pulver bakom... Internen fick då inte originalbrevet utan en kopierad variant! Inte för att jag misstänker The Devons på minsta sätt...absolut inte! Men det kan ju vara bra för mig att bli påmind om vilken galning jag ägnade 17 år åt! (Jag har inte ens vett att skämmas! Hahahaha! Huvudsaken är att det är över...)

Varför i herrans namn menar Lanzarotes postkontor med det här tilltaget???

Helena sa...

Hmm ja så vitt jag minns så var det bara ett sött litet fjärilsmotiv på frimärket... :) Himla skumt! Exotiska frimärken är ju också lite "halva nöjet" med att få vykort.

Måste kolla om de andra vi skickade till hade samma sak!

sophie sa...

Tjejer man undrar verkligen över detta!! Fia skönt att livet inte innehåller exet nu!! Helena spännade att höra om de andra har fått samma på sina kort. Eller är hull utvalt av Lanzarote????