torsdag 1 december 2011

Torsdagstankar!

Ja, god dag nu är det torsdag igen! Det blev ingen rolig början på dagen vaknade vid fyrasnåret vaknade jag av ont i magen. Det kändes som nu är maginfluensa på gång men efter någon timmes värk somnade jag om och väcktes vid åttatiden av Knoddan som ville gosa. Hon kom i sängen vid halv tretiden hade inte ork ta henne tillbaka till sin egen säng.

Så denna dag känner jag mig lite seg men det fick bli lite tvätt och så blev det lite sylt. Hade en massa jordgubbar i frysen som tog plats så det blev några burkar. En del kommer bli julklappar. Knoddan tyckte det var gott när hon fick doppa fingret i sylten på sleven! Hade jag ork skulle jag gjort pannkakor till lunch men Knoddan fick sin favvo köttbullar med pasta!!

Maken som jobbat natt trodde han skulle jobba i natt med men han är ledig och tillbaka på dagtid imorgon. Han tog Knoddan till affären och jag passade på sitta ner och ringa en från kyrkans loppis som jag har kontakt med vi ska dit på lördag och hälsa på hon har opererat lårbenshalsen för några månader sedan. Nu ska jag hänga sista av tvätten gosa med Knoddan och ta det luuuuuuuuungt!!


Knoddan med sin Bibbi i åkpåsen vi sydde i dag.
Stilstudie på åkpåsen !!

3 kommentarer:

FIAN sa...

Du är du duktig, du! Och "låter Hjärtat va' med"..! Min mamma hann aldrig sy nåt till mina dockor Kajsa och Lise-Lott, men farmor passade alltid på att knåpa ihop nåt när hon skulle sy en klänning eller nåt till sig själv. Sånt glömmer man aldrig... Fast det var lite gnöl när jag fick första Barbie-dockan, den första som någonsin lanserades i Sverige... Farmor, som var rätt religiös, gillade inte det där med byst och "smalt liv"!

Hoppas ni får sova gott i natt, var och en i sin säng! Vad är det för mått på docksängen som Knoddan får i julklapp? Eller är det nåt som jag drömt?

Kjempeklem!

Anonym sa...

PS från FIAN:

Till mammas försvar ska jag berätta att hon sydde alla barnkläder själv utom vinterjackor och sånt. Och stickade och stickade... Mina examensklänningar var otroligt fina...kommer ihåg varenda en!

Kommer du ihåg förra året, vid Lucia-tid...du längtade efter en lussande dotter...i år har du en! UNDERBART!

sophie sa...

Tack Fia för fina minnen!! Fasiken vad vi gillar dig!!!! Har inte måtten på sängen som är mer en korg man kan bära. Då vi bor litet tänkte jag den tog mindre plats. Ja, mycket jag gör är att jag vill Knoddan ska ha fina minnen av en mamma som gjorde kul saker. Kommer inte ihåg jag tänkte på dotter vid förra Lucia....i år kommer vi dock var på sjukan för någon kontroll av Knoddan. Jag skriver ett email om det! Kram vännen