torsdag 29 december 2011

Bort med julen....

I dag har vi städat bort allt julpynt kvar är dock pepparkakshuset, el-ljustaken i fönstret samt kransen på dörren. Maken är tillbaka på jobbet och Knoddan är så mycket bättre i sin förkylning och fått sova i natt utan hosta! Vi gick igenom alla fina julkort vi fått. Knoddan satt i en timme och plockade dem i olika högar och hade kul! Jag brukar göra en lista över de kort vi fått så man inte glömmer någon nästa år. Låter kanske taskigt men får vi inget kort tillbaka när vi skickat blir det inget skickat härifrån nästa år!! I dessa dagar kommer ju hälsningar även via epost men om som sagt om man inte finns på julkortslistan blir det inget.

I dag kom även en liten eftersläntare...ett paket från vänner i frankrike det var en kul! Huset är som sagt relativt julfritt nu. Känns skönt jag vill ofta ta bort allt redan på annandagen men då maken var ledig nästan hela helgen och det var Knoddans första jul här var det klart det skulle vara julfint. Knoddan hjälper duktigt till att städa så det ser riktigt fint ut här nu. Det är kallt och blåsigt ute så i dag är vi inne  imorgon kanske vi åker till ASDA och kollar läget. Då bussen går raka vägen dit kör vi barnvagnslöst!

4 kommentarer:

FIAN sa...

Resonerar exakt likadant då det gäller julkorten...och släktingar som inte ens behagat skicka en julhälsning per kort, via e-mail eller s.k. social medier (FB) städar jag bort och "kastar ut"! Återvinning medges ej... Ja, du förstår vad/vem/vilka jag syftar på!

Skönt att Knoddan får sova utan hosta...och gott att julen är över för den här gången! Nu står nyåret inför dörren...här stormar det, som vanligt!

Varma kramar till dig, Knoddan, Norman och katterna!

sophie sa...

Storm här med! Nytt år låter alltid så "stort" men jag hoppas det blir ett bra år för dig....och mig!!! Kram från oss, vännen!!!

Anonym sa...

I dag har jag städat ut julen, så nu är julen över för mig denna gång. Skönt!

Spana in klippet nedan där en liten tjej förklarar det här med pojk- och flickleksaker.

http://youtu.be/-CU040Hqbas

/Trångsundsbon

sophie sa...

Skall kollas upp! Gott slut!!!