onsdag 14 december 2011

Chockrosa overall eller ett pund och 40 pence!

Här ser ni Knoddans nya overall direkt från....Kina av alla ställen!! Hittade den på Ebay och det var ungefär den typ av overall jag letade efter var inte heller så dyr. Den kom inom en vecka vilket var bra. Knoddan är nog den bäst klädda ungen i alla fall varmast!!! Vi var på en promenad härom dagen då sa en äldre herre att Knoddan var precis rätt klädd för detta vinterväder! Det var svårt hitta en overall för en Knodda här i affärerna det verkar som bara små bebisar får vara varmt klädda. Jag har sett en massa ungar i allt från tygskor till tunna vindjackor denna vinter. Sedan verkar de inte fatta mycket hur man klär sina barn i kyla. De verkar tro att bara man lägger en ihopvikt fleecefily över barnets ben så vips är man varm att vind viner kallt runt kroppen på barnet verkar inte spela någon roll!!

Det har varit fullt upp dessa dagar sedan jag sist tittade in här på bloggen. Måndagen gick Knoddan och jag till lokal shop handlade en del och gav en massa till en välgörenhetsaffär. De blev glad och Knoddan fick en julpaket, hon blev jätteglad det visade sig innehålla en liten nalle. I går var vi och mötte pappa vid klockan ett och vi gick till sjukhuset för Knoddan skulle träffa en doktor. Allt var dock toppen med Knoddan hon är inte bara söt utan också frisk och helt där man skall vara när man är två år. Det var skönt få detta besök över och gjort och efteråt gick vi och åt. Maken och jag åt en steak medan Knoddan körde cheesy pasta.

Knoddan totalcharmade de som satt vid bordet bredvid oss, två tjejer i tjugofemårsåldern. Maken sa de var ett par men det låter jag vara osagt de satt ialla fall med ett glass vin. Knoddan sjöng Blinka lilla stjärna och underhöll dem. De tyckte hon var så söt och fin och då sa den ena om det var ok ge lite pengar till Knoddans sparbössa och Knoddan fick ett pund och 40 pence!!!!


Inga kommentarer: