söndag 11 december 2011

Söndag!

Dagen började i natt med Knoddan som vakande vid tvåtiden och häll sig mer eller mindre vaken fram till fyra. Då var maken på väg upp för gå till jobbet. Jag vet inte om det är förkylningen som även om den verkar bättre är lite seg. Så dagen blev ganska trött för mig efter en sådan natt blir allt amn företar sig än jobbigare. Men som alltid överlever man!! Knoddan har börjat prata enmassa säger gärna två eller tre ords meningar. Hon kan behandla svenska språket perfekt och låter ovanligt Stockholmsk! Speciellt när hon säger också som låter osså!! Hon sa häromdagen när jag frågade om hon ville ha köttbullar och makaroner, favoriträtten, då sa hon "majs osså"!! Hon sitter gärna och sjunger också speciellt Blinka lilla stjärna. Som jag berättat tidigare är musik bland det bästa hon vet. Jag fick sitta vid datorn och leta på nätet efter svensk visor att sjunga då jag ofta ska sjunga vid läggdags!! Tips mottages gärna!!!

Inga kommentarer: