söndag 25 december 2011

God fortsättning!

Klockan är kvart i tio här och Knoddan sover än!! Maken kom hem i ottan och ligger och sover han med! Endast jag är vaken ....och katterna!!! Gårdagen dvs julafton blev inte så kul maken jobbar ju så han sov till 1400. Knoddan och jag var uppe vid halv nio det blev frukost och sedan en promenad på ca 40 min. Knoddan var jätteduktig och gick hela vägen hon körde sin docka Bibbi i hennes barnvagn. Det var lite lätt regn men skönt komma ut. Vi hade planerat gå ner till lokala shoppen där det skulle sjungas julsånger men tiden blev helt ur led. Jag saknar så syster och lilltrollet speciellt en sådan här dag, Knoddan skule nog uppskattat fira med kusinen.

Jag fixade lite julmat till Knoddan och mig till lunch, köttbullar och lite skinka men det smakade inte något gott. Jag har ju höga förväntningar det ska smaka som "hemma" till och med knäckebrödet och rödkålen smakar mindre jul när man äter det här. Sedan när maken kom upp sov jag en timme på soffan och tog sedan ett bad. När maken gått till jobbet såg jag lite TV Knoddan somnade vid halv sju men vakande en timme senare gnällig och ledsen. Sedan var hon uppe då jag inte fick henne att somna om. Jag såg på nya Irene Huss men det gav knappast någon julstämning! Tog Knoddan i hampan och la mig hos henne vid niotiden och efter en timme gick jag över i min säng och såg engelsk tv....som var tråkig bara jul allt handlade om jul...... Blev inte ens Karl-Bertil för min del...... Men men livet går vidare! I dag firar vi engelsk jul vilket verkar gå ut på göra allt i fel ordning och äta så mycket man kan!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Tack detsamma!!!!