fredag 2 december 2011

Ropa inte hej förrän du är över bäcken......

I går kväll skröt jag nästan för Norman att jag inte blivit förkyld i år trots att han och Knoddan varit rejält förkylda mer än en gång!! Men så klart slog det till med besked...när jag la mig började jag känna ont i halsen täppt i näsan. I morse kände jag mig än mer ruggig så upp och ta lite medikament känns lite bättre nu men blir nog en inne dag i dag. Jag får dock dåligt samvete om inte Knoddan kommer ut varje dag. Jag har märkt att många barn sitter inne vid kallt och dåligt väder verkar bara vara Knoddan och polska barn som är ute och klädda för vädret!!!

Jag tror jag ska ta ut Knoddan på tomten på framsidan där kan hon köra sin Bibbi lite men gå en längre promenad känns inte lockande för min del. Så jag ska försöka ha en extra rolig dag för Knoddan bland annat ska vi göra pepparkaksdeg. tänkte om vi gör den i dag kan vi baka ut den på söndag. I morgon ska vi till Shirley och säga hej. Så den dagen hinner vi inte baka. Maken är nu åter på jobbet dagtid fram till torsdag så det gäller hitta på saker vi kan göra!

Inga kommentarer: