söndag 26 februari 2012

Äntligen vänder det....




Förkylningen alltså!!! I natt fick jag sova ganska ok men nu har jag en täppt näsa att jobba med men hellre det än hostan från hell!! Tyvärr blev lördagskvällen inte så kul jag var så trött jag gick i säng tidigt men jag hoppas det blir lite soffamys med Knoddan i kväll istället.

Vi har varit uppe sedan åtta, maken sover inför sitt sista nattpass. Att ha förkylning från hell när han jobbar natt har varit det värsta scenariot någonsin!! Då jag haft så mycket runt mig dag OCH natt! Knoddan var dock toppen och sov hela natten i sin säng i går. I går var vi ute en timme på tomten och Knoddan lekte med sin cykel, bil, barnvagn och boll. Om vädret är ok går vi ut igen. Har ju hela tiden dåligt samveta över att Knoddan inte kommer ut tillräckligt när jag varit sjuk! Knoddan vill dock nu måla med fingerfärg nu vilket hon skall få göra. Jag har redan städat köket och tvättar nu köksgardinerna. När Knoddan målar ska jag göra en äppelkaka!!!

När man talar om frukt så envisas Knoddan med att säga BAKAN när hon ska säga BANAN!! Vi testade för att se om hon säger BANANA på engelska med det blev också BAKANA!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om Knoddan "Go bakanas" också...

/Trångsundsbon

sophie sa...

Säkert! Hahaha!