måndag 20 februari 2012

Härlig söndag!

I går var vi och hälsade på Knoddans första fostermamma, en helt undebar äldre dam som heter Sallie. Vi hade bokat in oss på hotell så vi kunde ha en dag med dem utan känna stress. De hämtade upp oss vid tåget och vi spendrade dagen i deras kök! De bor i ett vackert 200årigt hus och även om vi satt i köket är det ett härligt kök sådär som ett familjekök ska se ut,  med en AGA och ett stort köksbord. Nästan alla som Knoddan var i kontakt med när hon bodde där i nio månder i början av sitt liv var där! Det var som komma till sin familj alla var så glad se oss och se hur fin och härlig Knoddan var! Sallie som fostrat många barn, har fyra egna samt adopterat ett barn. Hon sa att Knoddan alltid varit speciell det barn som var lite extra, det värmde att höra. Knoddan var som hemma där så lycklig och bjöd på sig själv mer än hon någonsin brukar göra!

Jag hade sagt till Knoddan att vi skulle åka tåg till Sallie för hon bott där som baby och hon tyckte det var spännade! De tog fram en massa leksaker till henne och hon fick mycket uppmärksamhet av Louise, Sallies adoptivdotter. Knoddan sjöng lite och satt i allas knä, hon kände nog av den kärlek hon alltid fått där. Det var intressant att prata med Sallie som berättade om Knoddans bakgrund och lite annat som jag inte visste. Sedan sa Sallie hon kände vi var så bra föräldrar för Knoddan och jag fick mycket beröm det värmde att höra. Vi ska ta oss dit igen och jag ser framemot prata mer med dem. Det var så trevligt och jag märker att de är som mig med det menar jag att vi nog tillhör samma "klass" "samma bakgrund" mm.

Det är få jag träffat här där jag känner man delar mer än utrymmet! I alla fall var det en toppendag för oss alla med många skratt och intressanta spörsmål samt god mat. Som jag nämde så är huset gammalt och jag frågade om det spökade och nog händer det lite konstiga saker där så ska bli spännade komma dit igen!

Inga kommentarer: