torsdag 2 februari 2012

Sur på mesiga engelsmän-kvinnor!!

Gårdagen var en konstig dag då jag var hemma medan maken tog Knoddan till lekgruppen. Jag tänkte ta det lugnt under den tiden läsa lite och var på datorn inget städande eller så. Nu blev det lite dammsugning men hann också läsa ut min bok dvs " Årstafruns dolda dagböcker". Jag har läst en bok av Lars Widding om henne förr som jag blev så förtjust i. Dels har Lars Widding ett sådant följsamt och fint språk i boken sedan är det spännade få ta del av Märta Helenas liv! Denna bok som är ganska ny var också så bra jag tog det verkligen lugnt med den ville njuta den länge!! Nu är den dock utläst och jag vill bara läsa mer om Märta Helena och hennes tid!! Det är också först nu man har en bild på henne, se nedan!

Årstafruns dolda dagböcker http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113024515


I dag var vi ute då vi var tvugna ta oss till postdepon som ligger strax innan city center. Sagt och gjort när vi skulle gå av bussen var avståndet så högt att jag var tvungen BÄRA knoddan och vagnen ner från bussen. Men det var både folk som skulle på och av men INGEN hjälpte mig jag belv så förbannad att jag sa -Tack så jävla mycket! Högt och tydligt på klingande svenska!!!  Att Engelsmän alltid är så artiga är en sanning med modofikation!! Sedan hämtade vi paketen på depon och gick in mot stan vi gick förbi en bänk men ett gäng A-lagare som de kallas men där var det trevlig då de sa Good morning girls till oss på ett trevligt sätt!! Sedan skulle vi till posten för att posta iväg lite som sålt  på ebay. Då sätter pulvret till postkassör ettiketen för tullen rakt över min avsändarlapp!! Sedan handlade vi lite köpte The big issue av en gubbe vi köpt av förr alltid trevlig och han har en syster som flyttat till Sverige så vi pratar alltid lite! I övrigt har var och varannan engelsk person jag mött i dag sagt ordet FREEEEZZING!! Då det är lite kallare än vanligt men som sagt de vet inte vad kyla är!!!

Inga kommentarer: