lördag 18 februari 2012

Obehagliga minnen!

Natten som var kände jag mig förkyld och när maken kom hem vid halv sju på morgonen sa jag att jag mådde så dåligt jag måste få sova längre.  Knoddan sov fortfarande i vår säng så ingen fara där. Jag la mig i hennes och sov till kvart i nio. Men tyvärr var det halvt om halvt dålig sömn och jobbigt fär halsen värkte. Det var inte som en vanlig förkylning och den värk man får i halsen då. Utan det var som en pinne satte i halsen och varje gång jag svalde gjorde det ont! Jag blev både rädd och orolig då jag haft något som heter epiglottis för länge sedan. Det började som en förkylning och slutade med mig på intensiven i respirator. Det är en inflammation i halsen och jag läste just om det på Google att det är livshotande då man sakta kvävs. När jag fick det kunde jag inte ens svälja min egen saliv usch det var hemskt vill inte tänka på det. Så klart var jag rädd i morse då det värkte rejält hela morgonen men tack och lov har det gått över och mer känns som vanligt halsont!! Så dagen blev mest vilade fast jag blir lite sur på maken som är ledig åkte iväg till sin son. Hade varit skönt om han passat Knoddan och jag fått vila lite!! Men men igen epiglottis i alla fall......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte trevligt. Skönt att du blev bättre. Jag läste att hemlösa ska skickas till Hull

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2103298/Send-Hull-London-house-homeless-north-save-money-rent.html

/Trångsundsbon

sophie sa...

Känner mig bättre tack! Men det blev ingen "Jägarna" härom kvällen var så trött. Intressant skall kolla in artikeln verkar dock lite knäppt!! Trevlig vecka!!!