söndag 21 augusti 2011

Lite ditt och datt samt kors i taket!

De senaste dagarna hra varit full rulle som vanligt. Maken jobbar natt och då känns det som det blir än jobbigare att vara mamma om det nu är jobbigt vara mamma. Allt hänger på mig då och det blev lite jobbigt då Knoddan inte ville sova middag. Igår kväll somnade hon på soffan redan vid kvart i sex så det gick bra lägga henne. Men sedan vaknade hon igen vid 22tiden och var mer eller mindre vaken till efter midnatt. Det blir så jobbigt försöka få henne att sova jag känner mig elak som låter henne sitta i sin säng även om hon gråter. Jag byt blöja hon fick lite varm mjölk och jag vet hon inte "lider" men låta henne gråta är så stressande så till slut tog jag upp henne. Jag hade redan legat i hennes rum i två omgångar och hållit handen men så fort det verkar som hon sover och jag går då börjar det igen! Så jag tog upp henne till vår säng för jag ville se lite TV. Sedan gick jag och la mig med henne i hennes rum och hon somnade efter ett tag och då gick jag tillbaka till min säng. Men jag hade tänkt passa på se lite svenskt nu när maken jobbar och tvn är min! Men jag var ju för trött så det blev god natt!



I dag var det varmt och skönt så vi var ute lite i trädgården. Men vid 10 tiden satte grannf*n igång med spela hög musik härligt, nej inte alls. Vi var kvar ute en stund sedan var det dags för Knoddans lunch och då hon inte sovit bra i natt ville jag få henne att sova middag. Nu när vi var inne hördes musiken inte så mycket men mycket nog! Så jag la lillan på soffan hon började somna DÅ drar grannen på för full volym!! Jag blev såååååå j*vla förbannad att jag tog lillan på armen storma ut, grannen stod ute och kackla med de andra grannkärringarna. Jag sa att hon skulle dra ner jag har ett litet här!! Jo, hon bad om ursäkt och gick och drog ner t om stängde av!!

Sedan somnade Knoddan in och då ser jag grannen kom till vår grind gå in sedan dröjer det någon minut innan jag hör en knackning. Jag trodde då hon inte knackade hon kanske hämta en boll hennes unge spargat in. Men nej hon står och kikar in i fönstret vid ytterdörren!! I alla fall öppnar jag dörren och hon ber om ursäkt att hon aldrig skulle spela såååå högt det var så klart den sexåriga sonen som spelat musik högt, jo jo bra ha barn att skylla på! Vi får hoppas hon inte spelar högt mer ja eller då sonen spelar högt!!

Inga kommentarer: