söndag 7 augusti 2011

Uppdatering!

Tänkte jag skulle lämna en liten uppdatering hur Knoddan har det!! Jo tack hon har det alldeles förträfligt bra. Hon är glad prick och nu har språket lossnat ordentligt orden bara sprutar ut. I början var det mycket att jag pekade och sa "titta en sko" t ex och hon sa sko. Men nu har jag märkt hon lagt ord på minnet så nu tycker jag att hon "pratar". Mest är det  svenska hon pratar och jag tror man kan säga att det faktiskt är hennes modersmål nu. Men hon fattar all engelska också....sa jag hon är smart eller?!?!?!

Det hon alltid säger på engleska är Bye bye men i morse sa hon hej då bara sådär helt plöstligt! Annars är det bara full fart framåt. Hon har också visat svenska drag genom att gilla vara i naturen. Även om vi inte har mycket här runt omkring men förra vecka snubblade jag på en park en bit härifrån där det verkar finnas lite "natur" dvs en stig in i buskage till en utsiktsplats (?)! Fråga mig inte detta skall dock kollas upp!! Sedan älskar hon tunnbröd, räkost, mesig ost typ herrgård, lax bland annat. Hon vrålnobbar det engelska rostbrödet! Hon är toppen på alla vis och det bästa är kanske att hon är så lik nig och tror det eller ej men det är bara bäst!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!

Hon har bra smak den lilla tjejen, hon som gillar lax och ratar det onyttiga rostbrödet.

Jag funderade på att laga en laxrätt i dag men det blev en himmelskt god tacopaj istället.

Du som gillar att baka, här är en inspirationssajt med bra bilder för just bakning. Själv gillar jag ju inte att baka men det verkar vara en fin blogg http://www.passionforbaking.com/

/Trångsundsbon

sophie sa...

Skall kolla in den men bjud gärna på pajreceptet låter gott! Ha det !!

Anonym sa...

Gokväll!

Här kommer en länk till tacopajen jag gjorde i dag:

http://www.aftonbladet.se/matvin/article10362960.ab

sophie sa...

Tack!