torsdag 25 augusti 2011

Skönt med regn!

Vi vaknade till ett riktigt regnväder och mörkt var det också. Men det kändes skönt då jag ibland känner mig så stressad att gå ut och hitta på något för Knoddans skull. Så i dag kunde vi vara inne med gott samvete. Gårdagen var varm och solig så då var vi ute hela dagen, maken fixade trädgården, Knoddan hjälpte till och jag hängde ut tvätten. Sedan kom jag ut på en fika med kompis Tine vilket var trevligt.

Jag känner mig ofta stressad att ge Knoddan "rätt" mat allt snack om minst fem grönsaker/frukt om dagen får mig att oroa mig om hon inte får i sig olika grönsaker/frukt varje dag. Jag kom att jag köpt jordgubbar nästan varje dag till henne men inte själv ätit en enda!! Ja, nog fick jag väl i mig en eller två! Men jag äter sämre än någonsin nu tycker jag,  min priotering är Knoddan. Men i dag åt vi i alla fall lunch ihop, fiskgratäng och ärter!! Det var gott och jag är inte så trött eller "konstigt" för jag tror jag inte skött mig när det gäller mat och då har jag ingen kraft. Nu ska det bli ändring här!! I morgon ska jag ut och shoppa lite och fylla frysen så vi tjejer har bra och nytting mat att äta. Det är ju faktiskt trevligt att äta ihop speciellt nu när Knoddan sitter på en vanlig stol vid bordet i en sk booster seat.

I morgon kommer också Janice på sitt vanliga besök annars kommer maken att jobba i helgen. De lovar sol så jag hoppas Knoddan och jag kan njuta av solen då. Tänkte åka in på lördag morgon och gå till indoor market i stan och köpa världens finaste lax hos fiskhandlarn. Då både Knoddan och jag älskar lax!!

Inga kommentarer: