måndag 1 augusti 2011

Dag!




En vanlig dag här med Knoddan börjar ofta tidigt vi duschar och äter frulle. Sedan brukar vi ta oss ut även det bara ibland blir till de lokala affärerna. De ligger ca 15 minuter gångväg från oss då får Knoddan gå lite vilket hon gillar och det tröttar ut henne lite! Jag gillar tidiga mornar och det är sedan allt problem med helvetesgrannarna. Morgonstunden var den enda tiden på dygnet det var lite lugnt, tack och lov är de nu ett minne blott ett otrevligt minne men det hör till historien!! Det är fortfarande hel dött här fram till nio halv tio på morgonen.

Nu är det sommarlov och många har inte jobb här speciellt mammor så de ligger väl och sover. Jag har märkt att de som har barn här i våran close låter ungarna vara ute sent ända till 22 eller 23 nu på lovet. Jag kan inte fatta det Knoddan knoppar in redan innan sju! Sedan är väl den enda som inte är ute sent lilla Anti här bredvid!! Men nu tror jag att jag vet varför de låter ungarna var ute sent, skall också påpekas att ungarna ofta är ute dag som kväll/natt ensam man ser inte en vuxen. Jag har sett treåringar ute halv tio på kvällen man undrar....

I alla fall låter de ungarna var uppe sent för alla ligger och trynar till nio tio om inte längre ser ofta t ex nr tre vandra omkring i pyjamas vid tolvsnåret och det är ingen vacker syn!! När vi går upp och när vi går ut är det som man vandrar i skräckfilm där alla har har blivit uppätna av zombies!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa grannar, är det inte musikspelande, borrande så är det nuppande ljud man ska behöva stå ut med. Nog önskar jag att jag vore mångmiljonär och kunde köpa ett "riktigt hus", inte en liten skokartong med en liten plätt som de flesta husägare bor i.

Det är inte lätt alla gånger, mycket ska man stå ut med innan man ligger med näsan i vädret.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Hahahaha håller med lyckan är ett boende med antigen dundertjocka väggar eller grannar på 4517412369 meters avstånd!!

Ha det gott i trånkan!