onsdag 9 mars 2011

Allt går fel.....

I dag tänkte jag bara slappa ta det lungt inte ens tvätta för det gjorde jag igår kväll...bara för att få en skön dag idag!! Nu är det ju snart de förändringar jag nämt på gång så jag vill "samla" mig och bara ta det lite lugnt och vila lite inför de kommande veckorna. Det kommer ju bli väldigt jobbigt pendla till en annan stad varje dag med alla känslor på helspänn!!
Men i morse när jag vaknat av att solen sken in vid åtta tiden, att jag sedan aldrig får sova en hel natt även om vi inte har barn nu, då maken alltid väcker mig när han går upp gör mig arg. Jag har bett honom inte väcka mig men likt förbannat så står han vid sängen och FRÅGAR om jag sover. Jaha då blev man väckt igen!!

I alla fall tänkte jag flytta den byrå vi köpt till Knoddans rum in i sovrummet och ta den från sovrummet till Knoddans rum. Knoddans byrå har något fel på lådorna så de faller ner hela tiden. Om jag ska hämta hennes kläder flera gånger om dagen kommer jag bli galen varje gång det händer. Så det är bättre man använder denna byrå till förvaring även om maken lovat fixa den. MEN när det sker är det ingen som vet!!  Det var ett jättejobb flytta allt. Makens strumpor och kallingar fick jag lägga in i hans garderob pga byråns dåliga lådor. Sedan fick jag dammsuga óch när jag skulle byta påse och öppnade den så hade den förra påsen "hackat" av så allt damm låg i själva dammsugaren. Så då blev det damm och skräp överallt så då fick jag våttvätta golvet också GREAT!!!

Sedan håller jag på bli galen på alla saker Norman drar fram och inte lägger tillbaka! Jag har sagt han måste hjälpa till med hushållsarbetet under de två veckorna handover är och sedan med!! Men han säger bara jag gnäller...kanske ska jag låta knytnäverna tala!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ouch lät som en jobbig morgon/natt...Haha lite jobbigt att bli väckt av kommentaren "-Sover du?" mitt i natten, haha.

Käka lite Crumpets och Hulldricka. Bästa uppladdningen inför kommande veckor.

Kjempeklem! Jåååhan

sophie sa...

Ja du det låter som en kur som heter duga!! Jag förstår inte vad maken tror man ska säga när amn sover och någon frågar om man är vaken!?!! Jag antar det är så man gör i Hull helt enkelt. Ha en fin dag klem klem

FIAN sa...

Nä, nu får N sno sig och växa upp snabbt som attan... Han vill väl föregå som ett gott exempel för dottern???

Blir lite förtvivlad å "Fikens" vägnar... SKÄRPNING, DADDY!

sophie sa...

Håller med fia!! Kram