onsdag 16 mars 2011

Hej sa Knoddan...

...nja inte direkt!! I dag så träffade vi äntligen Knoddan live för första gången. Det var både konstigt och underbart. Jag vill inte låta kall men än känns det inte som min dotter utan mer som en väldigt söt , ljuvlig liten tjej!! Hon var som de flesta barn lite tillbakadragen först men sedan så fick vi både leenden och lite skratt! Det bor en liten pojke på två år där med han såg ut som en liten cherub och var väldigt rar. Men det var faktiskt jobbigt också veta att denna lilla kille väntar på en mamma och pappa man vill ta honom med!! Han blev väldigt fäst vid Norman och ville vara nära honom hela tiden.

Jag blev lite chockad hos fostermamman att det inte var så fräscht, de har katter och hundar. Det luktade inte så gott och mattan var riktigt skitig!! Jag tog av mig skora men det gjorde ingen annan t om fostermamman och ungarna hade skor på. Antar det var pga skitig matta men man tycker han man små barn som tillbringar så mycket tid på golvet borde man väl inte gå in med skorna!!! Kom ihåg när vi fick höra vi hade dålig bostad mm mm. Har de verkligen kollat detta boende ordentligt??

Det var ett möte först i en grå kommunbyggnad, är så trött på sådant nu vill inte träffa mer socarbetare och var på kommunhus!! Mötet var att planlägga dessa två veckor och som jag sagt korvstoppning är bara förnamnet. Vi ska sova en del på hotell och vara hos Knoddan när hon vaknar vid sju ge henne mat sedan ta henne till oss!! Vara några timmar här i Hull SEDAN kånka tillbaka på tåget för att lägga henne. Vi ska ge henne middag här vilket betyder hon måste få middagen tidigt och antagligen sover hon på tåget tillbaka. Verkligen kvalitetstid vi får eller hur??

Jag ser att det kommer bli problem men de anser att vi kan UMGÅS på tåget!! Att det inte bara är "plocka" ihop ett barn och bussar och tåg alltid är på tid verkar de inte fatta!! Jag blir trött bara jag tänker på det. Sedan blir jag förbannad när de sa att vi som inte har bil skulle ju resa såhär om vi reser. Men inte skulle jag kånka ungen fram och tillbaka hela tiden. Fast vi har egentligen inget att säga till om men vi kommer ju vara lagom slut tills hon flyttar in!!

Jag pratade med både mamma och syster om detta schema och de tycker båda det är vansinnigt. Mamma sa t om jag skulle ta Knoddan under armen och ta henne hem, istället för frakta henne fram och tillbaka. Tänk bara vilken stress det kommer bli....hur tänker de??? Nej, få väl härda ut dessa två veckor och "vila" sen. Men vad jag längtar att de försvinner ur vårt liv!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du skrivit ett inlägg, trodde inte det med ditt pressade schema. Att åka till Hull fram och tillbaks verkar idiotiskt även om jag förstår tanken bakom det hela, men ska man ta hem barnet bör man bo i närheten. Nu försvinner en del tid på att åka fram och tillbaks. Men som du skriver ni har inget att säga till om, det är bara till att rätta sig i ledet och göra som de säger.

Fast nu är det en dag mindre att åka fram och tillbaks på. Bra kämpat. Keep up the good work!

/Trångsundsbon

Malin sa...

Det låter tufft, men det kommer att vara värt det! Ett par kämpiga veckor nu, men sedan ett helt liv tillsammans :)
Vad skönt att Norman verkar positiv (att han sagt att det bara tar en timme o.s.v.), det hade ju varit sju gånger värre om du dessutom hade haft en tjurig gubbe att släpa fram och tillbaka på! ;)
Ni får väl ha en liten Knodda-väska med böcker, kritor, papper och några små leksaker som ni kan ta fram och busa med på tåget, så det inte blir långtråkigt. Eller sova, som sagt. Se till att vakna i tid bara så ni inte plötsligt vaknar i Wales! Kram till er, hela lilla familjen!

FIAN sa...

Jag skrev en lång kommentar här som bara försvann! Håll ut, Sophie...snart, snart är de där jobbiga myndighetsmänniskorna ett minne blott! Kvar är då din nya lilla familj med Knoddan i mitten!

För övrigt tycker jag att man INTE ser till barnets bästa med tanke på resorna, flängandet, det skitiga fosterhemmet, en fostermamma som bor hemma hos föräldrarna mm - MYCKET här som väcker frågor. MEN inget att göra nåt åt nu...sätt dig över det för Knoddans skull! (Lättare sagt än gjort!) Blev ni inte erbjudna att åka taxi istället? Eller är det något som jag drömt?

Tusen stryrkekramar!

sophie sa...

Tack tjejer!! kram!! Read on....