tisdag 17 maj 2011

Blast from the past!

Jag har slarvat, ja det tycker i alla fall jag. Bloggen börjar bli trist jag har så många uppslag jag vill skriva om. Jag vill förändra världen....hmmm nja inte riktigt..än!! Nej, jag vill hitta tillbaka till min skrivarglädje lite mer. Men det är svårt nu när man är mamma. Knoddan har dock börjat leka mer självständigt men ofta blir hon väldigt intresserad av mig när jag sitter vid datorn. När hon vilar eller på kvällen när hon sover vill jag passa på men då är jag trött eller fastnar på Ebay letandes fynd. Man är ju inte ute och shoppar lika mycket som förr. Jag är i alla fall glad att Knoddan har brytit min "rädsla" jag haft för att gå på promenad här i området. Konstigt att en sådan liten människa kan hjälpa en vuxen människa som jag komma över det! Som jag berättat tidigare har jag pga av dessa hemska grannar vi hade har jag inte tyckt om vart vi bor. Det är väl ok och jag har ju också rätt att vara här och jag känner det viktigt att Knoddan och jag går ut varje dag om än bara till shop eller till lokal lekpark.

I dag åkte vi till kyrkan där jag brukade hjälpa till vi drog vid 9.15 då får man ofta bra plats på bussen för då har skolmammorna med barnvagnar åkt hem. Samt pensionärena som åker gratis efter 9.30 inte invaderat bussarna än! Vi hade en ganska trevlig stund i kyrkan Knoddan var toppen, både på bussen och där. Söt som bara den och charmig alla tycker om henne vilket gör mig megastolt så klart!! Vi åkte därifrån vid halv 12. Jag handlade lite i det närliggande centrumet samt hittade ett par snygga skor till mig själv på en charity shop!! Knoddan somnade på bussen hem och sov en liten stund när vi kommit hem. Sedan lekte vi och dammsög på övervåningen och byt i sängen. Jag hoppas kunna tvätta imorgon och hänga ut. Oh, glädjen att vara hemmafru!!

Jag var på banken i förra veckan och kassören sa att det var dags prata om mitt konto, jaha, inte mycket händer där ska de erbjuda något så spännade som ny ränta vad kan det bli..000000.0001 % eller?? I alla fall så sa jag att jag inte hade tid prata med någon. Då sa hon - är du fortfarande arbetslös? Ja, sa jag men tänkte vadå vad spelar det för roll och sedan är jag ju faktist mamma/hemmafru jag vet jag antagligen inte kommer jobba förrän året har 14 månader!! Nu känner jag att jag ska gå dit och be dem ändra min "status" till HOMEMAKER som man så PK säger här!!

Trött Knodda efter charmoffensiv!

Mina fynd skor!

Inga kommentarer: