lördag 28 maj 2011

Hallonsylt och blöt unge!



Vi gick upp vid åtta ioch för sig hade Knoddan vaknat vid fyra snåret efter att ha sovit hela natten, igen. Så jag tog henne i vår säng när maken gick till jobbet vid fem. Måste tänka om jag ska fortsätta göra så för det kommer ju bli en vana men det är skönt få sova lite till och inte vara uppe så tidigt. Sedan bestämde vi oss får att gå ut men himmeln såg lurig ut det låg regn i luften men vi tycker nog att regn bara är vatten! Så vi begav oss till lokala shoppen tänkte först dra till markanden men det var nog tur vi inte gjorde det! För på väg till affären kom lätt regn vilket inte stoppade oss och vi fortsatte. Väl framme kollade vi lite i secondhand shopen men hitta inget sedan handlade vi frukt och grönsaker hos just grönsaks/frukthandlarn. Det är trevligt med en riktig gammaldags handlare vilket grönsaks/fruktaffären är. Sedan blev det lite annat smått och gott innan vi vände hem. Då var det helt ok ingen sol men ganska varmt och INGET regn. Men när vi hade ca 3 minuter kvar innan vi var hemma kom ösregnet och jag menar ÖS!!! Vi blev totalt genomblöta, Knoddan satt i vagnen tyvärr har vi inget regnskydd så hon blev så klart blöt. Jag var genomblöt på överkroppen och jeansen hade sugit upp allt vatten från marken!

Ja, bara springa resten av biten och komma in byta om. Knoddan fick lunch svenska köttbullar som man kan köpa här och som är en favorit....så klart! Sedan lekte hon lite för att sedan sova lite. Det gör hon än jag har slutat väcka henne för jag har märkt hon sover bättre på natten när hon sover ostört på dagen. Jag kan tänka mig när kusinen kommer blir det mer leka än sova, så det är bra hon vilar upp sig. När hon sov passade jag på koka lite hallonsylt på de färska hallon vi köpte tidigare, ska bli gott med te och scones och hemmagjord sylt!!

Inga kommentarer: