onsdag 18 maj 2011

Frihet....

Ja, och klockan är 11.30 och tvättmaskin går med en sista laddning och Knoddan sover lite. Hon har ju haft några nätter då hon vaknat vid 21 för att inte vilja somna om. Det har dock nu vänt och ersatts av vakna vid 5.20! Kul....nej det tycker inte Knoddans mamma men förerdar det framför kvällspassen vid 21!! Jag har fått henne att somna om när hon vakanr och hon sover då en timme till så tidiga mornar men tur man är en sådan som hoppar ur sängen för att möta en ny dag varje dag!!

Hittills har vi haft en bra dag vi håller oss hemma pga tvätten men det blir väl lite lek i trädgården senare. Solen verkar ha gått i moln men inget regn som tur är för tvätten. Nu när Knoddan sover skulle jag kanske passa på att vila själv men jag har inte tid. Skall skriva några brev samt planerade göra en lasagne men vi får se vad som blir gjort för nu sitter jag ju här!

Såg Antikrist gå ut men vad jag tror är sin moster. Anti var helt klädd i rosa såg ut som ett bubbelgum var ute och gick. Mostern (?) hade henne i "koppel" mycket vanligt här vilket betyder man låter ungen gå en halv meter framför sig medan man likt en person körandes en häst eller dylikt går bakom. Vad är det för ide frågar jag mig?? Kommunikation med sitt barn blir lika med noll ingen kroppskontakt heller. När jag går med Knoddan så håller vi handen, håll mammas hand, är nog en av de svenska fraser hon kommer kunna först av alla! Vi pratar också mycket med varandra, vi stöter och blöter aktuella händelser, kommenterar världsliga ting samt diskuterar livets varande!! Ja, nästan i alla fall men vi snackar multo med varandra!! Vi går ju ut MED varandra inte rastar JAG mitt barn likt en hund i koppel!!

Detta barn är varken Anti eller Knoddan utan någon annan stackare som får sin frihet begränsad...ge ungen en sax så han/hon kan bli fri!!

2 kommentarer:

FIAN sa...

Följer med glädje din blogg även om jag inte alltid skriver kommentarer!

Igår satt jag här och grunnade på hur fasen du hamnade i den där kyrkan från början??? Är det din arbetsplats?

Och så undrar jag lite vart paketet från Hull håller hus...är ju så nyfiken! Du skickade väl inte det till Älvsjö??? Postmannen knackade på idag och då vet jag att det vankas större försändelser...men det var fotoramar jag beställt.

Ha det bäst! Kjempeklem till dig, Norman och Knoddis + dom med päls!

sophie sa...

Jag tror jag postade det i torsdags... Bör dyka upp snart OCH nej jag skrev rätt!! Jag hamnade i kyrkan då vi skulle gifta oss där. Eng statskyrkan kan vara lite knepiga viga en som är skild! Jag hade plockat ihop en massa som vi skulle skänka till loppis. Då sa hon skulle viga oss att de sålde saker på tisdagar jag gick dit lämnade saker erbjöd min hjälp. Jag stannade! Klart man ahr ju gjort fynd där och många är trevliga men tyvärr jag ahr blivit mer ateist sedan ajg varit där!

Nu hoppas jag du får paket snart jag ahr retur adress på den så den bör komma tillbaka om det blir problem på vägen kram!!