tisdag 10 maj 2011

Väntan.....




I går åkte vi till stan som synes på bilderna , ja det blir även en stilstudie på Knoddans fötter då det blev barbent igår. Det var riktigt varmt och skönt så Knoddan körde jeanshängselshorts, vit body med Bamselina,tror jag hon heter, men den syns inte. Sedan prickig kofta vita volangstrumpor coh sommarskorna!! När man åker buss här får man om man det är redan vagnar ombord, max tre får åka med "uppräta", ja, man får då ta ungen under armen och vika ihop vagnen. Något jag finner vansinnigt Så jag försöker passa in tider när jag vet det inte bör vara så många med. På hemresan tar vi alltid bussen från buss/tågstationen då brukar man få bra plats. Men på hemvägen igår kom det dock på en vagn så jag fick ställa Knoddans vagn åt andra hållet, vilket är ok. Men det blev då sol i hennes ansikte hela vägen hem det gjorde Knoddan sur!  Men hem kom vi i alla fall när vi gick genom grinden kom grannen med Antikrist ut. Vi prata lite men sedan gick nämda Antikrist fram till vår grind där Knoddan stod och nöp Knoddans hand samt petade henne i ansiktet!!?! Jag sa till men Antis morsa sa inget! Sedan fick Anti tuppjuck och sprang till grannens dörr och bankade på den! Nä, nåt är fel där och inte en blivande kompis till Knoddan!!

Nu sover gullungen en liten tupplur. Det är så härligt med denna lilla tjejen för när jag väcker henne ger hon mig alltid ett leende. Ja, hon är en riktig solstråle!! Fast i dag kom ett paket med ett par tajts jag köpt på Ebay. De var jättefina prickiga från H&M med Hello Kitty. När jag öppnade paketet och tog fram dem sa jag till Knoddan när jag visade dem..."Titta vad fina, till dig!" Då tittar hon på mig, ler och säger på klingade svenska  "NÄ!!"

Nu fortsätter jag vänta på ASDA som ska leverar lite mat till oss!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Stockholm är det också underbart väder. Vad roligt att hon kan lite svenska. Blandar hon svenska och engelska eller skiljer hon på språken?

/Trångsundsbon

sophie sa...

Verkar som hon ser det som ETT språk! Jag pratar bara svenska med henne och fattar rubbet!! Ha det gott i solen! Hoppas nya jobbet går bra?!?