tisdag 24 maj 2011

...icke men grannens lakan!!





I går blåste det som sagt och på eftermiddagen kom grannens blåa lakan inflygande i trädgården!! Knoddan och jag trotsade blåsten och satt ute på framsidan blåsten till trost, det var soligt och vinden var ganska ljum. Men i dag är solen också ute men vinden inte ljum utan kylig. Jag hade tänkt vi skulle åka till kyrkan och hälsa på men på morgonen kunde jag inte bestämma mig om vi skulle göra det eller ej. Jag kände vi behövde åka och handla lite. Så vi tog bussen in till stan och vi bestämde oss på bussen att vi tjejer, skulle shoppa istället för gå i kyrkan!! Så vi gick av i "gammla stan" kollade runt lite och jag köpte en ostmacka till Knoddan som åt så lite till frulle idag. Sedan gick vi till en charity shop där jag hittade ett par randiga tajts eller leggings som vi säger här till Knoddan. Samt ett par snygga hängselbyxor med tröja till henne de kostade bara två pund ihop, så det var ett fynd.

Vi handlade sedan lite mat på TESCO bland annat Gnocci eller vad det heter något jag aldrig ätit men vill testa....wow man lever verkligen på gränsen här i Hull!! I alla fall fick vi också med oss två askar engelska jordgubbar då det är säsong nu. Måste göra en Pavlova med gubbar när syster och lilltroll kommer! Sedan gick vi till busscentralen men när vi såg Pissenissan där så fick vi ta en annan buss. Om intresse finns ska jag berätta vem eller vad Pissenissan är....... Vem sa att Hull var tråkigt??

3 kommentarer:

FIA sa...

Det finns en "Pissenisse" i vår släkt - på långt håll, tack och lov!

Fiiiina kläder till en fiiin liten tös! :)

Här blåser det så in i Norden... Ber en stilla bön om att mina små plantor på balkongen inte stryker med! Har frösått dem och kan inte flytta lådan pga en spaljé...

Och paketet från England fortsätter lysa med sin frånvaro...måste vara nån som snott den! Ledsamt men SHIT HAPPENS!

Ha det lajbans i Hull! Klem!

sophie sa...

Ge inte upp vi får hoppas det kommer annars blir jag sur då det var en special beställd sak!! Men jag postade till Bea och en kompis samtidgt men de fick det olika vi får hoppas det dyker upp!! kram

sophie sa...

FIA!!! Jag sätter alltid min adress som avsänder så om det blivit något galet kommer den förhoppningsvis tillbaka!! Jag blir lite ledsen det blivit så här....