fredag 27 maj 2011

Summering!

Jag har inte hunnit med min lilla blogg känns det som, då det varit full rulle...nja lite! I onsdags var vi i alla fall tillbaka i Doncaster då Knoddan skulle träffa sin doktor för sista gången. Det gick bra doktorn var så nöjd, hon är precis som en liten Knodda skall vara och nu behöver vi inte åka dit mer. MEN lite chock fick vi i vänterummet  då där var hennes syskon, jag blev alldeles kall och letade runt i rummet om jag såg mamman. Men dessa barn är placerade i fosterhem så hon var inte där. Jag blir också förbannad då adopteamet sagt vi inte får det ena aoch det andra t ex inte träffa folk för tidigt inte kontakta mamman, varför skulle vi göra det, men en massa vad vi inte ska göra! Så händer detta!! Knoddan kände inte igen dem och de verkade inte heller känna igen henne. Men sedan kom en kvinna fram och petade på Knoddan och frågade om hon inte var deras syskon...ja, vi visste inte vad vi skulle säga. Jag kände bara STICK KVINNA detta är mitt barn!! Knoddan är ju så mycket min nu så det blev inte kul se detta som är en del av hennes gammla liv. Jag har inget emot träffa dem men inte i ett vänterum!!

Jag ringde Knoddans socialtant och sa jag kände det var inte så kul det som hänt. Men hon var så underglidande ville inte säga något fast hon sa hon visste varför jag ringde. Sedan började hon berömma hur jag var med Knoddan... Ska bli så skönt när vi slipper dessa socialpersoner!!


På tåget med pappa!


Knoddan har också gjort lite framsteg sedan jag var här sist. I går natt sov hon hela natten igenom!! I morse blev det bajs på pottan!! Kanske inte vad folk tycker är någon höjdare men för en mamma en milstolpe!!

Så nu ska jag sätta tanke i verket med denna bok!!

Sedan har hon pratat en hel del nu senast säger hon I LOVE YOU och då hon också säger I KNOW. Blir det extra kul när man säger I love you till henne och hon svarar I know!!! Hon har även igår kväll ätit sin första kinesiska take away det blev kyckling med udon noodles som hon verkligen gillade!!



I övrigt har Knoddan och jag börjat nedräkningen till syster och lilltrollet AKA kusinen ska komma. Vi var i stan igår så då blev det lite till fikat med dem vi planerar som fick komma med hem!


I morse tog vi, Knoddan och jag bussen till the road och ASDA. Vi skulle leta efter play doh vilket vi hittade vi hittade också lite annat smått och gott. Bäst var nog mer gott bröd a la Sverige nämligen surdegsbröd!! Knoddan la ner i korgen dadlar av någon anledning men ok jag gillar det och Knoddan kanske vill testa det!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men..hur...va'fan?!! Kallas alla i en syskogrupp samtidigt, oavsett om de bor med biologiska föräldrar eller är bortadopterade? Så dumt... Hur kunde ni känna igen varandra? Har ni träffats innan eller sett foton? Fattar nada... För det här kan ju inte vara något slumpmässigt!!!

Härligt att läsa om Knoddans verbala utveckling! "I love you!" "I know." :)

Kjempeklem från ett regnigt och kyligt Småland...

FIAN sa...

FIAN var det som skrev... Klockan är 1/2 8 på morgonen och jag har sovit för lite... Nu ska jag baaaaada (inomhus)!

sophie sa...

Hejsan vår Fia!! Ja det verkar ju konstigt men engligt Knoddans socarbetare var det ett sammanträffande. Jag har sett många bilder så jag kände igen dem!!
Antar din present lyser meed sin frånvaro?? Usch va trist får fixa en ny om jag fixar lite annorlunda kan man ha två!! Kram från mig och säkert ett I love you från Knoddan!!

FIAN sa...

Nej, du får inte fixa nån ny present! Väntar gärna tills Knoddan börjar måla/rita...då vill jag ha hennes alster på kylskåpsdörren!

"I know!" ;)

sophie sa...

Honey, redan fixat!! KLart du kommer bombaderas med teckningar!! kram och ha en fin helg

Kimster sa...

Nämen oj så obehagligt! Förstår att det måste varit omtumlande. Kul att höra att Knoddan pratar på i alla fall. Längtar efter att få höra ett "I know" IRL. :-)

Ha en bra bank holiday!

Kram kram.

sophie sa...

Kära Kim vi hoppas du får höra ett I love you oxå!!