söndag 22 maj 2011

Det är mycket nu....

...ja det är det för det mesta!


I dag har jag vaknat med en lite för morgonpigg Knodda vid sexsnåret! Men det var lika bra gå upp Knoddan kunde nog sovit lite till men maken kom hem efter nattskiftet och väckte hela huset!!! Det blev lite lek sedan fick hon sitta på köksgolvet medan jag gjorde en lasagne och vitchoklad pannacotta!! Tänkte ta med mig Knoddan och gå till affären och köpa lite jordgubbar. Det blåser nästan storm ute och solen skiner nyss kom lite regn. Men Knoddan sover lite nu så när hon kommer upp ska vi nog ta oss ut ändå.  Finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en riktig god middag och efterrätt. Lasagne och pannacotta är aldrig fel. Själv gjorde jag lax och till det bulgur med pesto, rödlök och körsbärstomater samt timjanyoughurt till det.

Anonym sa...

Det är verkligen mycket nu, så pass mycket att jag glömde säga att det är Trångsundsbon som skrivit föregående inlägg.

sophie sa...

Ja det vore ovanligt utan en signatur men god mat brukar ofta komma från Trånkan! Det där lät jättegott!! Ha en fin vecka sa ta mig i kragen och skriva ett emal, får vänta in maken när han är hemma...du vet det är mycket nu....

FIAN sa...

Har du fått tummen ur och varit och klippt dig än?! Det skulle du ju göra när allt med adoptionen var klart... Inte för att jag tycker du ser FÖR hårfager ut på bilder på FB, men jag minns att du var på väg till frissan en gång men stack därifrån då du saknade Knoddis så mycket!

Namntavlan är färdigsydd men inte monterad. Mamma ska hjälpa mig med det sista på onsdag och sen skickar jag den. Jag ska ta kort på den innan, ett riktigt litet konstverk om jag får säga det själv! Och jag har fått mycket beröm för den... Brodera har jag gillat sen jag gick i småskolan, men sticka och virka får nån annan göra!

Have a nice week in Hull! Kjempeklem!

PS. Apropå mat...idag åt jag säsongens första färskpotatis!

sophie sa...

Du Fia, tummen kom ut och jag är nyklippt. Gick förra veckan och pasade på gör en behandling och tvätta håret också, det var jätteskönt och håret blev snyggt klippt.

Oh vad spännade med tavlan ser framemot den så! Ni har ju varit så gulliga som velat göra detta vilket kommer bli ett minne Knoddan kan ta med sig. Tänk vad hon kommer känna sig speciell med vetskap att ni varit så rara!! Oh OH färskpotatis så gott här har vi det också men tycker det smakar bättre i svedala!! Kram !!