lördag 21 januari 2012

England inget land för kvinnor!!!

Nu är jag lagom sur! Jag har ingen inkomst alls och det känns. Maken jobbar ju men allt går hyra, mat etc och han tjänar faktiskt inte så mycket med svenska mått riktigt dåligt. Så då jag måste ha två mediciner i månaden som kostar jag medger inte så dyrt som i Sverige men när man som jag måste vända tre gånger på varje slant känns det!

Så jag frågade på apoteket senast om man inte kan få om inte det betalt få lite rabatt eller om det fanns något system som kunde hjälpa en som måste ha medicin . Jag fick veta man kan ansöka om få det betalt och jag fick en blankett att fylla i. Sagt och gjort gjorde det och fick då en annan med posten att fylla...ja byråkratin lever och frodas här! Där in den nya blanketten måste man om man är gift ge all information om maken och skicka med hans lönespecar! Så jag ska alltså bedömas med honom,  att jag skrivit i att jag ej har inkomst samt beskrivit hur jag "lever" då, verkar inte spela roll. Så nej jag är tydligen inget värd som en egen individ!!!

Maken jobbar en massa övertid då de är underbemannade så hans lön blir högre men inte märks det skatten tar ju en del och som sagt vi lever tre på en inkomst!!! Då har de bedömt VI kan inte få lättnad med medicin!! Det bedöms alltså helt eller ska jag säga STRAFFAS,  jag straffas för jag är gift. Nu har maken ofta betalt medicin och sagt han ska göra det. MEN jag anser detta är fel, England vakna upp för fasiken!! ÄR MAN GIFT ÄR MAN FORTFARANDE TVÅ INDIVIDER!! Är det konstigt jag vill flytta hem!?!?!?!

"Vet din plats kvinna du är i England nu!!"

Inga kommentarer: