torsdag 12 januari 2012

Må lite illa......

Ja, det gjorde jag i alla fall i går kväll. Det hela började på eftermiddagen men magont så kvällen blev inte rolig, tidigt i säng! I dag mår jag dock bra!! Gårdagen bjöd även på ytterligare ett besök av adoptiv/socarbetare, i detta fall Knoddans. Det blev ett sista besök där hon ville säga adjö till Knoddan. Vi fick också ett brev från henne som vi ska ge Knoddan när hon är äldre som beskriver varför och hur hon kom hit. Jag vet inte men det är en massa som ska visas en dag för henne där hon ska läsa om sin "födelsefamilj" och då Knoddans bakgrund är lite hmm jobbig kan jag undra hur mycket behöver hon. Klart ska hon veta så mycket som helst men ändå måste vi veta att hennes "födelsemormor" byt förnamn 1990 t ex!?!?! Hon har redan en "bok" som hon ska få läsa. Men den är som detta brev skrivet på dels ett trist kontors-språk med en blandning av barnbok!!?!?! Nej jag gillar det inte. Sedan är det några fel som jag inte gillar!!

Jag tänkte jag ska säga till min kära Knodda den dag hon läser det att hon ska komma ihåg detta är historia och det förgågna och att hon lever i NUET och FRAMTIDEN är HENNES!! Jag ska nog skriva ett brev till henne och lägga ner det med brevet!!

I morgon vet jag inte vad vi gör men på lördag ska vi gå på The Deep med Knoddan det tror jag hon tycker är roligt!!

The Deep är Hulls storhet läs lite mer här....

http://www.thedeep.co.uk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Besöket på The Deep blir nog kul, verkar det som på hemsidan i alla fall.

Det är väl bra att Knoddan får reda på en del av sin historia när hon blir äldre förr eller senare kommer hon säkert att undra ändå.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja visst hon ha rätt att veta vad hon vill men ibland känns det som de vill att hon ska ha en skylt om halsen där det står adopterad!!! Att det är det viktigaste när jag anser att HON är det viktagaste!

God helg till Trånkan!