tisdag 17 januari 2012

Skruttgubbe.

I dag gick Knoddan och jag ner till co-open. Knoddan ville ha äppeljucie och jordgubbar, först tänkte jag att vi skulle åka in till stan men det blev bara en sväng till lokala shopen. Vi lämnade också en kasse till charity shoppen. Det var kallt men sol och friskt! På vägen ner träffade vi en gubbe som vi ofta stöter på en ganska sådär lite pillimarisk gammal snubbe som verkar vara lite av ett orginal. Jag har sett honom på co-open där han köper chips bara chips!!

I alla fall så brukar vi växla några ord han hälsar alltid artigt. Flera gånger har han velat ge Knoddan en peng och frågat om han får ge henne det men jag har sagt det är ok jag vill inte ta hans pengar då han verkar behöva dem själv. Men i morse så fick Knoddan i alla fall ett pund! Vi såg honom komma gående emot oss och han letade redan i fickan efter en slant. Det kändes fel säga nej tack. Så vi tackade så mycket och jag sa till Knoddan att tacka. Då sa gubben ingen fara jag ser hon tackar med ögonen!!

När han gått frågade Knoddan ....var det tomten???!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe tomten... de kan få till det ibland de små liven

/Trångsundsbon

BERNERMORSAN sa...

Ler när jag läser detta inlägg

sophie sa...

Ja det gjorde jag med mär hon sa det! Och han hade inte ens vitt skägg!!