lördag 28 januari 2012

Sol, loppis och pyjamas!




I dag skiner solen från en blå himmel, härligt! Men lite kallt är det nog så ingen vår än! Vi gick ner till lokala kyrkan, där Knoddan ska döpas, då de hade en loppis. Kyrkan heter St Hilda tycker det är så sött och i dag fick jag veta att hon är lite över 60 år! Knoddan var ivrig gå in trodde nog det skulle lekas men där var i alla fall en liten pojke från lekgruppen. Hans mamma sålde en del kläder mm. Jag vet inte hur gammal hon är men ser ut som 25 max och har fyra barn under fyra år!  Dvs en supermamma!

Jag köpte lite kläder till Knoddan och en lekmatta som låter, det är från hennes favoritprogram "In the night garden". Så det var en klar hit!! Maken köpte en kikare, en dvd och en ny digital fotoram. Efter vi fyndat gick vi till posten då jag var tvungen skicka iväg ett paket till syster. När jag stod i kö kom två tjejer ca 20 år in och ställde sig i kön. Inget konstigt med det men de var iklädda pyjamas, tofflor och morgonrock! Jag vet inte var jag ska titta tycker bara det är pinsamt. Dock är detta inget ovanligt här och jag har sett det förr men va fasiken har man ingen personlig stolthet hur man ser ut när man är ute!?!?! För ett tag sedan var det också flera affärer som sa att de inte ville ha folk i pyjamas som handlade hos dem!!

Inga kommentarer: