måndag 2 januari 2012

Surdeg!

I dag är det trots måndag en helgdag...igen! Nu är jag redigt trött på alla "röda" dagar och ser framemot när ungarna är tillbaka i skolan och allt är som vanligt. Mycket har att göra med detta med bussresor med vagn är det få bussar och alla ungar lediga så får man inte plats på bussen. Sedan sitter alla senior på barnvagnsplatsen och har världens största "dra-maten"!!! De betalar inte ens på bussen efter halv nio åker de gratis. Häromdagen var det 12 personer på bussen som inte betalar och inkluderat mig själv bara sex stycken som betalade. Att jag som betalar min biljett inte ska få plats med min vagn för att en äldre sitter och ockuperar barnvagnsplatsen med sin dra-maten är inte klokt!
Då är det dags för revolution!! Inte konstigt att ekonomin är dålig i England när man inte ens får in pengar av gamlingarna som har pension och kan betala i alla fall halvt biljettpris!!!!

Nog med gnäll nu!!

I dag tvättas det och jag har just satt igång lite brödbak. Jag är himla sugen på att baka surdegsbröd jag har en jästmix men ska testa göra en egen surdeg. Så i dag har jag letat recept och pratat med syster som är ett ess på att baka. Hon tipsade om en bra bok från KF men den är tydligen svår att få tag i. Så jag vänder mig till nätet och letar.

Har DU ett bra brödrecept dela gäran med dig!!!


Bakasurdeg Bakasurdegs ljusa

Inga kommentarer: