torsdag 19 januari 2012

Trött på bantarsnack!

Nu verkar det som hela England bantar det är bara tjockisar som bantar i varje tidning eller ska jag säga kändisar! Nu tror jag inte alla gått ner genom att äta mindre och röra sig mer utan det verkar mycket lustiga dieter och säkert ett och annat band runt magsäcken. Sedan är jag övertygad att många svälter sig.

Alla får banta om de vill men kan man inte göra det lite privat!! ?? Vi har morgontv här och där har man valt fyra överviktiga som fått åka till Dubai. De är där med en grupp expert men jag ifrågarsätter när en "expert" är en dockusåpa "skådis" som jag aldrig sett med övervikt. Nu får vi se gruppen ramla ner för sanddynerna i öknen medan en tränare skriker åt dem hur dumma de är som låtit sig bli tjocka! Jättebra de ska få hjälp gå ner i vikt men ska vi andra verkligen sitta och titta på. Då sitter nog många och tänker...så tjock är ju i alla fall inte jag! Sedan har viktväktarna fått kritik när de valt en sångerska som aldrig haft viktproblem som deras frontfigur!

Jag är så trött på allt detta!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där programmet låter helt sjukt, men det kanske är en tidsfråga innan det kommer till Sverige. Vad vet jag?

I januari tenderar det att bli mycket bantarsnack efter all mat som folk ätit under julen. Men det är inte vad man ätit under jul och nyår som är intressant utan vad man ätit under nyår och jul. Och då menar jag sådana som mig också för även smala människor kan ha dåliga kolesterolvärden.

Ha det gott!
/trångsundsbon

sophie sa...

Hoppas ni slipper detta program!! Ha en trevlig helg!