torsdag 5 januari 2012

Storm!!



Om det var blåsigt häromdagen var det full storm igår speciellt igår kväll/natt!! Jag såg just att en del takpannor på huset mittemot vårat har kommit loss. Det var ett jättebrak igår vid 23tiden när jag just lagt mig det var en annan granne som hade ett gammalt kylskåp stående i trädgården, braket kom av att det blåste i backen!! Jag var faktiskt rädd i går att något skulle hända idag har det blåsigt lite mindre , tack och lov!!

I går åkte Knoddan och jag i alla fall till stan och det var ett ganska öde city center så vi bara kolla runt lite. Jag köpte endast en almenacka för 99 pence! Vi tog lite lunch på Mcdonalds och Knoddan som bara ätit burgare en gång tidigare lät sig väl smaka. Sedan tog vi bussen hem!

I dag gick vi till posten och lokala shoppen för handla lite mat, Knoddan ville ha äppeljucie bland annat. Sedan gav vi en kasse med lite kläder till charity shoppen. Tänkte först åka till stan för jag glömde kolla efter gardiner på charity shopparna i stan , behöver ett par till extrarummet.

Men då jag inte kan låna makens busskort i dag och pengapungen är väldigt tom var det lika bra inte åka in och "frestas". Det är lite jobbigt att inte ha en inkomst får ju barnbidrag men det är inte mycket och ska räcka till en hel del. Jag hoppas det jag har på Ebay säljer men där har det också varit stiltje ett tag. Jag tror jag får börja köpa lott och hoppas på vinst! På tv häromdagen var det ett par som på julafton av alla dagar vann 1 miljon pund på lotto hade gärna bytt plats med dem!

Inga kommentarer: