tisdag 18 januari 2011

Dagen efter dagen D!

Nog är det som man svävar lite såhär dagen efter!! Men mest känns det gott och faktiskt väldigt naturligt. För nog var det denna Knodda vi väntade på!! Jag var i kyrkan i morse som vanligt för att jobba på loppisen så klart berättade jag nyheten de blev glada men jag ser framemeot att ta en paus därifrån. Vi kom in på varför en del inte kan ta hand om sina barn och jag sa att ofta är det pga missbruk, då säger dessa tanter att det vore bäst dessa kvinnor blev tvångssteriliserade!! Jag höll på att tappa hakan...hur kan man kalla sig religös och sedan anse att detta skulle hjälpa dessa stackars kvinnor. Nej usch!!

Nu ska vi ju åka till syster snart och då slipper jag två tisdagar där och sedan kommer ju mycket att ske under februari och mars så jag kommer inte kunna hjälpa till där så mycket mer. Jag har inget emot religion eller religösa mäniskor men dumma mäniskor gillar jag inte!!

I kväll blir det en lugn kväll hoppas jag då telefonen gick varm igår! Norman slutar 17 så jag har föreslagit att vi ska äta lite kinamat ikväll. En bra ska med england är alla take aways!!

Jag vill också tacka alla som under resans väg stöttat och hejat på! Alla som önskat lycka till här och på FB, det betyder mycket!!! Ingen nämd ingen glömd!!! Tack VÄNNER!!

2 kommentarer:

Auntie FIA sa...

TACK, Sophie, för att du delar med dig och fortsatt LYCKA TILL! Tänker på dig flera gånger varje dag...men fattar inte varför du måste umgås med de där tosingarna i kyrkan?! Nåväl, snart får du annat att tänka på...att vara mamma till Knoddan på heltid! Kan pappa Norman ta föräldraledigt - eller är det ett okänt begrepp i Hull med omnejd?

Många KRAMAR från en värkbruten, jättetrött och ganska "låg" Auntie...

sophie sa...

Kära Fia! Hoppas du snart mår bättre, vad jobbigt! Men jag tänker på dig och skickar en massa kramar!! Jo, då Norman kan få som alla pappor TVÅ hela veckor! Men nu fundrar de på införa pappaledighet enligt svensk modell, det sa de på nyheterna härom dagen. Men folk anser det kommer få england att kantra!! Ta hand om dig kära lilla Fian. Stor kram till dig från mig!!!