torsdag 6 januari 2011

...nu är vi igång!!



Vi har börjat fixa Knoddans rum.....DET är KAOS!! Saker ÖVERALLT, Norman vägrar skiljas från det mesta. Jag inser jag ÄR GIFT med en SAMLARE, EN HOARDER!!! Maken har motvilligt fyllt 21 kassar och påsar med saker som ska till charity shopen, som lovat komma i morgon och hämta! Jag och Norman grälar och SKRIKER!! Soptunnan är SPRÄNGFYLLD!! Jag ÄR trött!! Norman plockar IHOP LP-skivor(?) (hallå vi har ingen spelare!!) och böcker som ska sparas!! JAG förfasas!!

Nu tar vi paus, rummet är tömt det enda som är kvar är vår garderob som vi ska ta ner. Nya garderober ska upp i vad som var gästrummet, sängen där ifrån ska in i Knoddans rum. Vi har en nerpackad byrå som ska in rummet men den bokhylla jag planerat ha vid fotändan fick inte plats så den är ute på backen nu. Så nu väntar golv och tapeter! Jag tänkte filma medan jag/vi fixar men orkar inte men ska se till få ihop ett före och ett efter foto i alla fall!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!

Jag har också LP-skivor men ingen spelare. Men slänga skivorna? Nej, jag skulle inte tro det.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Jag sålde mina fick nästan 500 kr för dem. Mamma hittade en i DN som ville köpa han köpte rubbet, jag blev nöjd! Ha det gott!!

Malin sa...

Vi har både skivor och spelare, liksom en bunt stenkakor som vi saknar spelare till :) Stenkakorna säljer jag gärna, LP-skivorna mer tveksamt. Jag har också varit något av en samlare tidigare, men på senare år har det helt vänt, jag känner snarare att jag blir stressad av för många saker som ändå mest ligger i kartonger och skräpar. Tror att det delvis beror på att vi flyttat så många gånger, att jag insett att vi har fler prylar än vi behöver. Tveksamt dock om det skulle fylla över 20 kassar! ;) Hälsa Norman också och beröm honom för sina uppoffringar!
Kram, m.