tisdag 4 januari 2011

Tapeter och rörmokare!



Om allt kan gå fel och krångla så har det gjort det i dag!! Vi har haft problem i badrummet på övervåningen började innan jul, vi ringde värden och fick veta att en röris skulle komma på förmiddagen den 4e januari 2011. I går fick vi ett samtal som sa de skulle komma i dag innan klockan tolv och det vore bra om någon var hemma. Så jag var uppe i ottan klädd och klar att ta emot rörmokaren, typiskt nog var jag dötrött imorse men jag satte mig i soffan och såg lite tv. Ringde även och hade ett trevligt samtal om barn med syster yster! Men nog var det tråkigt att vänta och vänta...

Jag hade bestämt mig att ge mig ut efter besöket och leta tapeter till Knoddans rum. Trodde att han nog skulle komma tidigt och så skulle jag kunna ge mig iväg ut på tapetjakt. Men han kom aldrig, kvart i tolv fortfarande ingen rörmokare och då började jag ta på mig ytterkläder för att gå ut. Precis klockan tolv ringer det och det är värden som säger de ej kunnat komma men kan komma någon gång i eftermiddag men jag sa att jag suttit här och väntat hela morgonen!! Så nu vill jag ut!!! Nu ska de komma imorgon istället EFTER klockan tolv och jag hoppas de kommer.

Jag gick och tog bussen som tog över 45 minuter in till stan pga biljettmaskinen krångla, ja härligt!! Sedan fick jag byta buss till Sutton fields där tapetstället ligger. Hittade dock tapet jag tycker blir bra det är en ganska neutral ljus beige färg, låter kanske inte så kul men rummet är ganska litet och jag tycker det blir bäst. Färger kommer med lampskärm, matta och gardiner mm. Bilder kommer på färdigt rum så småningom!!

Jag mötte maken som slutade vid tvåtiden och vi gick och åt lite mat på Lloyds, en resturang/pub som är i en gammal bank. Det var gott få lite mat i sig då jag inte ätit på hela dan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Nu går det att rösta på din blogg i "Blog of the Year 2010" på Facebook.

Lycka till!