fredag 21 januari 2011

Packa kappsäck....var bara början!!

I dag måste jag ta mig i kragen och packa min resväska, Norman har så klart redan gjort det och hans väska står redo och klar!! Men jag har bara tagit fram lite som ska med och resväskan står också framme men i dag ska jag göra det...

Ska även städa lite i morgon åker katterna till sitt hotell och spendrar sin tid där när vi är borta. De har rum med både inne och ute del så det går ingen nöd på dem.

Två timmar senare....
Nu har jag just städat klart huset OCH packat väskan. Det kom ett brev på posten från var vi har ett kreditkort och det är alltid en massa problem med dem men jag ringer upp och klagar och vill att det ska vara rätt!! De hade gett oss en förseningsavgift på förra räkningen som de nu tagit bort då DE gjort ett fel. Men om jag inte klagat hade inget hänt. Det är lite jobbigt då som så många call centers här i England ligger detta i Indien, jag har varken något emot Indier eller Indien men då vi båda som pratar inte har englska som modersmål även om deras engelska är säkert bättre än min blir det bara konstigt och lätt missförstånd. Sedan är det faktiskt svårt att klaga då de är så jättetrevliga och artiga men som sagt problemet är löst!!

Detta betydde jag fick göra avbrott i min packning/städning. Men nu är huset fint jag gjorde en riktigt storstädning för då är det fint när vi kommer hem.

Nu ska jag snart efter den sista dammsugningen ta en kopp te och bara slappa resten av dagen. Sedan kommer väl både städning och slapp att komma i andra hand när Knoddan flyttat in!!

1 kommentar:

FIAN sa...

Allt...precis ALLT annat kommer i andra hand när Knoddan flyttat HEM! Men jag tror inte att du blir blind för Normans behov...eller katternas...eller dina vänners...och sist men inte minst DINA EGNA ALLDELES UNIKA BEHOV!

SE OPP nu så du inte snubblar över resväskan eller Norman eller dammsugaren...på väg hem till gamla Svedala!

KRAMAR!