onsdag 5 januari 2011

Komma igång....


Medan regnet faller still utanför fönstret sitter jag här framför datorn och skriver dagens inlägg! Fast jag borde börja fixa Knoddans rum men jag vet inte riktigt vart jag ska börja! Som jag nämmt tidigare har vi begränsat med yta så att tömma rummet vilket skulle vara en bra början går bort. Det hela kommer ske pö om pö!! Jag hoppas dock att Norman kan tänka sig rensa bort lite av alla saker som han sparat och vilka många står i rummet som ska bli barnkammare. Det kommer mer bli ett sovrum för man kommer inte precis kunna sitta där och leka! Jag har räknat med det ska där stå en säng, en byrå och om jag räknat rätt även få in en hylla vid fotändan av sängen!!

Det finns en gardrob i rummet som nu är fullt med kartonger med Normans prylar! Då det varken finns hyllor eller stång i den garderoben har vi en köpt en enkel hylla som ska in där. Då engelska hus har dåligt med förvaring som garderober måste jag förvara lakan och sådant i den garderoben. Det känns lite trist att redan nu inse det kommer finnas begränsat med plats men bor man i england så ska man tydligen inte ha saker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Gott om plats är det ont om i engelska hus, kan konstateras. Med åren samlar man på sig en massa "skit" som man inte slänger av diverse skäl som minnen och sentimentala orsaker. Fast jag tror att när du och Norman väl tar tag i sakerna kommer en del slängas och det kommer förhoppningsvis kännas helt underbart när det är gjort.

Att barnet inte kan leka i rummet gör nog inte mycket, hur ofta leker små barn i sina rum egentligen??? De små liven är där dom andra är i hemmet.

Ha en bra dag!
/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja det är faktiskt bara skönt rensa ut en massa som man inte använder och som bara ligger och tar plats!! Ha en bra dag i Trångsund också!!!