lördag 8 januari 2011

Mörk lördag!

Ja, det är jättemörkt ute idag och regnet öser ner. Jag är trött och tänkre ta det lugnt i dag i alla fall fram tills maken slutar vid 14 tiden. Sedan får vi väl fixa lite med rummet det är inte mycket jag kan göra själv nu. Så här ser det ut nu.....

Här är garderobsdörrarna öppna och den gamla gardeoben kvar, lite svårt se hur stort eller litet rummet egentligen är. Det ser litet ut men det finns plats för säng mm. Som ni kan se har den förre hyresgästen målat hemskt dåligt och en riktigt ful färg, har t om inte målat överallt!
Nu ska jag ta det easy medan tvättmaskinen går, tycker jag förtjänar sitta och se Filip och Fredriks årskrönika. Jag får ofta dåligt samvete om jag sitter och slappar men jag var uppe vid sju i morse och dammsög och städa badrummet! Men jag har på senaste tiden inte mått bra kännt mig nerkörd, kommer knappt ur sängen på morgonen. Sedan lite mystikt gör jag konstiga saker ska jag ta fram socker tar jag fram havergryn!! Nu har jag fått utslag som kliar något för **"**¤¤#"¤! Det är i knäveck och armveck jag har provat en massa slavor men inget hjälper! Nu har jag också ont i en höft och ena benet, jag tappar balansen ibland, vilket har gjort att jag lutar mig mer på andra benet och där fått ont i foten!! Jag tror mycket är årstiden och sedan allt detta med adoptionen tar på krafterna. Men jag tror jag måste gå till doktorn och kolla upp mig det känns att något är fel! Och gå till doktorn här är inte kul men det är en annan historia... Så jag önskar god helg och avslutar med lite roligt då skratt ska förlänga livet!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej! Ja, det låter i mina öron som att du är mentalt utsliten - det kan ju ge alla möjliga märkliga symptom. Men kliande utslag vet jag inte... nog säkrast att kolla med doktorn, som du säger.
Hoppas nu att ni snart får glädjande besked angående Knoddan! Bara 4 dagar kvar till besöket, eller hur? Det är inte många dagar, och ni skall hinna tapetsera innan, jösses! Försök fokusera på att få rummet klart och inte grubbla för mycket, är mina amatörmässiga goda råd ;)
Kram! m.

sophie sa...

Tack Malin jag värderar dina råd högt. Jag tror också det kan vara lite sliten, det har ju varit mycket sista tiden!! Ska gå för utslagen det kliar och gör mig galen!! Kram tillbaka!! Ps Norman sa det skulle inte ta mer än 2 dagar fixa rummet, vilket verkar ju väldigt lite är det kanske för han är engelsman vad tror du hehehe