fredag 7 januari 2011

Inreda och fixa!



Var en snabb sväng till stan hade hoppats BOOTS skulle ha 70% rea i stället för endast halva priset, förra året hade de en bra rea efter jul med just 70%. Men det var det inte idag kanske kommer senare nästa vecka! Men jag hittade denna söta dörrstopp på en annan affär där det var 75% rea, like it!! Vi gör rummet ganska neutralt men det blir ju lite som garndiner mm som kommer gör det till Knoddans rum, som denna dörrstopp men man kan ju också ha den som bokstöd t ex.

Jag köpte på nätet i går också en förvaring för leksaker, det var tur vi hade pengar tillgodo på en katalog så den blev nästan gratis, då den bokhyllan jag ville ha inte fick plats. Detta blev bättre även om jag valde "pojkfärgerna" den för tjejer var för rosa för min smak. Här är det väldigt svårt hitta könsneutralt till barn...varför?!?! Jag tycker det är löjligt men man är ju svensk och van vid mer jämlikhet än det finns här!! Jag tycker nog man ska vara färgglad i en barnkammre men en rosa maräng får vara för min del om Knoddan sedan vill ha det så ja, då kan vi ändra! Köpte också på Ebay en hängande förvaringsgrej i glad färger. 



1 kommentar:

Malin sa...

Jag håller med dig - färgglatt är härligt! Rosa kan bli lite tjatigt, bättre att hon själv får komma med det önskemålet i så fall :)