torsdag 13 januari 2011

Möte avklarat!

Nu har de gått och mötet gick bra tycker jag. De var trevligare än de andra och berättade mer ja, hela mötet var mer positivt och trevligare än det andra. Jag blev dock lite sur de inte smakade min hembakta bullar men Janice tog en!! Men det är en småsak! De berättade en hel del om Knoddan att hon är på samma nivå som sina likar t om lite före! Hon är glad tjej som gillar hemmalagad mat och gillar sjunga och dansa!! Dessa barn som kommer i adoption vrids och vänds och kollas i alla precis alla avseenden! Nu har hon ett handikapp men som sagt inga problem av det nu men som vi alla vet är framtiden oviss....

OM det blir hon kan hon flytta in i slutet av mars!! Det kommer ta två veckor med "överlämnade" vi kommer till hennes stad hälsar på dagligen i vecka hos henne och fosterfamiljen. I slutet av den veckan kommer vi, fortfarande i fosterhemmet ta över t ex bad, väckning mm mm. Sedan då vi bor i en annan stad ska hon var en vecka hos oss, då kommer de inhysa oss i en stuga i en stugby! Det ska bli "vårt" hem den veckan där vi ska lära känna varandra. Hade vi bott i samma stad hade vi ju varit i vårt hem denna vecka.

Vi fick se ett helt album med bilder från hennes födelse fram till idag och hon är en söt litet tjej! Men jag känner jag måste hålla lite tillbaka om de säger nej. De ska höra av sig till Janice på måndag då de träffar sin boss så jag hoppas nästa vecka börjar med goda nyheter!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att mötet var positivt! Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Sa det något om barnrummet eller hemmet i övrigt denna gång?

/Trångsundsbon

sophie sa...

De tyckte rummet var fint och trädgården stor. Sa att rummet passade i storlek och det var en fin vy ut!! Ja man får hoppas de inte ändrar sig på vägen hem. Ha det gott i Trångsund!!

FIAN sa...

Skönt att det här är över... Hur länge har Knoddan varit i det nuvarande fosterhemmet? Jag tycker det verkar vara en väl genomtänkt plan med närmande <> kontaktskapande (connecting???) - för alla inblandade. Är den biolgiska modern helt "ute ur" bilden nu? Ursäkta uttrycket, men jag ids inte leta efter ett bättre!

För väl att de godkände utsikten från Knoddans rum! Nu var jag lite ironisk, men som sagt...de där "inspektörerna" vet man aldrig var man har! ;)

Är såååå glad för din och Normans...och Knoddans skull! NÄR planerar ni in nästa resa till Sverige???

Kramar, kramar, kramar... // FIA

sophie sa...

Tack Fian!! Ja mamman har verkar det isolerat sig från barnet. Hon togs ju från henne redan vid födelsen. Det känns bara positivt och vi hoppas på besked snart som är ett stort JA!! Kram

ps skickar dig ett mail på FB

FIA sa...

Har läst ditt mail...tack! Kan tänka mig att det snurrar lite i din skalle även om mötet gick bra...svårt att sova? Önskar dig en god natt och en strålande morgondag!

Återkommer via FB! Har mycket att göra nu...men förr eller senare är jag där!

Kram! :D