söndag 9 januari 2011

solig söndag!


Nu har vi igår fått upp tapeten i rummet det tog lite tid men tyvärr räcker det inte till ena väggen, typiskt! Jag hade köpt tre rullar och var övertygad det skulle räcka. Men jag har ingen lust åka till andra sidan stan och köpa en rulle till så vi ska kolla i stan. Norman börjar jobba klockan 14 så jag åker med in. Det finns en affär i stan med allt för hemmet. Jag vill inte ha ett rosa sovrum men vi har bestämt oss för att den vägg som är kvar just rosa!
När jag kollade tapeter där så hade de inte mycket att välja bland och de är ganska dyra men en enfärgad rosa tapet kan jag köpa. Jag vill inte ha tapet med barnsliga mönster. Jag tror det blir bra med lite rosa, det är bara en halv vägg då garderoben är på samma vägg. Måste också köpa lite färg för bårder mm. Jag hoppas kunna måla och ev också tapetsera det som är kvar. Ska också sätta upp gardinstången och ny lampskärm.
Sedan ska Norman lägga golvet men han slutar inte förrän klockan 22! Det som är kvar efter det är att möblera rummet, fixa gästrummet med nya garderober samt städa och plocka lite. Får även göra en storstädning på onsdag inför mötet på torsdag. Det är lite jobbigt då de förra gången klagade så på hemmet. Men kan inte trolla fram ett slott!!



3 kommentarer:

FIA sa...

Nu börjar det likna nåt...ett rum till Knoddan! Blir säkert himla fint på sikt! Hoppas du inte sliter ut dig alldeles...se till att vila ordentligt innan mötet den 10:e! Varma kramar från mig!

FIA sa...

Förlåt...den 13:e ska det vara! :D

sophie sa...

Tack Fia det ska jag göra och vila efter hehehe!! Kram